ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

قرار نیست همیشه با دیدن جاذبه های گردشگری دنیا هیجان زده شوید یا بخندید، جاذبه هایی هم در دنیا هستند که به این دلیل معروف شده اند و در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارند که مکان های ترسناک و رعب آوری هستند. امروز قرار است با هم سری به این ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان زده و شما را با بخش متفاوتی از دنیای شگفت انگیز گردشگری آشنا کنیم. با پیله های عصر پرواز همراه باشید.

جنگل خودکشی ژاپن Aokigahara

جنگل آئوکیگاها در نزدیکی کوه فیجی یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان است. جایی که حتی نامش هم ترسناک به نظر می رسد چه برسد به اینکه خودتان به این جنگل بروید. درختان انبوه جنگل آئوکیگاها ظاهر رعب آوری به این جنگل معروف و شناخته شده کشور ژاپن بخشیده اند؛ اما آنچه موجب معروف شدن آئوکیگاهارا شده خودکشی افراد زیادی در این جنگل است. هر ساله به صورت میانگین نزدیک به 50 نفر خود را در این جنگل می کشند. با رزرو تور اقساطی ژاپن می توانید از این جاذبه عجیب و ترسناک دیدن نمایید.

جنگل خودکشی ژاپن Aokigahara

جزیره عروسک ها مکزیک Island of the Dead Dolls

جزیره عروسک های مکزیک یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان و عجیب ترین مکان هایی خواهد بود که ممکن است در زندگیتان ببینید. جزیره ای که داستانی غم انگیز را هم در خود جای داده است. این جزیره مملو از عروسک هایی است ترسناک و زشت که از درختان حلق آویز شده اند. جزیره عروسک ها در نزدیکی پایتخت مکزیک، شهر زیبای مکزیکو سیتی قرار گرفته و هر ساله گردشگران زیادی از این مکان متفاوت و ترسناک بازدید می کنند. اما گفتیم این جزیره داستان غم انگیزی را هم روایت می کند.

داستان های محلی می گویند در گذشته پیرمردی که تنها در این جزیره زندگی می کرده جسد دختر بچه ای را از آب می گیرد. مدتی بعد او عروسکی را هم از آب های کانال بیرون می کشد و برای آرامش روح دختربچه ضمن آویزان کردن این عروسک از درختان جزیره برای آرامش بیشتر او به آویزان کردن عروسک های بیشتری از درختان می پردازد. البته بسیاری هم اعتقاد دارند این داستان ساخته ذهن این پیرمرد بوده و چنین اتفاقی در واقعیت نیفتاده است. این پیرمرد که دان خولیان نام داشت، در سال 2001 فوت کرده است.

با خرید تور اقساطی خارجی همین الان برو سفر و 10 ماه بعد تسویه کن!

بیمارستان هیلز واولی Waverly Hills Sanatorium

بیمارستان هیلز واولی در کنتاکی آمریکا یک دیگر از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان در لیست ماست. بیمارستانی با گذشته وحشتناک که 63 هزار نفر در آن بر اثر بیماری سل درگذشته اند. همچنین این بیمارستان در دوره ای هم به آسایشگاه روانی تبدیل شده است. اتاق 502 بیمارستان هیلز واولی یکی از ترسناک ترین بخش های آن است، زیرا یکی از مبتلایان به سل که باردار هم بوده در این اتاق خود را با سیم لامپ دار زده است.

برای ترسناک تر شدن این ساختمان باید این را هم اضافه کنیم که برخی از بازدیدکنندگان می گویند صداهای عجیبی را در این مکان شنیده و یا سایه هایی ترسناک را دیده اند.

بیمارستان هیلز واولی

تابوت های آویزان سگادا The Hanging Coffins Of Sagada

یکی دیگر از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان که قصد بازدید از آن را داریم در کشور فیلیپین واقع شده است. در شهر سگادای این کشور تابوت هایی را می توانید ببینید که از صخره ها آویزانند و منظره ای ترسناک را شکل داده اند. این اهالی قبیله‌ ایگوروت هستند که مردگانشان را اینگونه در تابوت های آویزان دفن می کنند. البته این رسم امروزه خیلی زیاد اجرا نمی شود و بیشتر در مورد افراد مسن تر قبیله می توان آن را دید.

خرید تور اقساطی روسیه با تضمین بهترین قیمت و شرایط استثنایی

شهر پری ‌پیت Pripyat

یکی دیگر از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان شهر پری پیت در کشور اوکراین است. شهری با 50 هزار نفر جمعیت که پس از فاجعه‌ اتمی چرنوبیل تخلیه شد و اکنون چهره ای ترسناک به خود گرفته است. شهری فرورفته در خاموشی و سکوت که سرنوشت تلخ انسان هایی که روزگاری در آن زندگی می کرده اند را روایت می کند. پری پیت نزدیکترین شهر به نیروگاه هسته ای چرنوبیل بود که 36 ساعت پس از وقوع این حادثه تخلیه شد. اهالی این شهر به گمان اینکه باز هم می توانند به خانه های خود بازگردند بسیاری از اموال و وسایلشان را در شهر رها کردند.

این شهر متروکه که از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهانمیباشد، اکنون به مکانی سرسبز تبدیل شده و خانه حیوانات مختلفی هم به شمار می رود که البته به معنای از بین رفتن آلودگی در این شهر نیست. امروزه گردشگرانی که به دیدن این شهر علاقه دارند با رعایت نکات ایمنی می توانند از پری پیت بازدید کنند. پس از اکران مینی سریال چرنوبیل گردشگران بیشتری خواستار بازدید از این شهر شده اند.

شهر پری پیت در کشور اوکراین
شهر پری پیت در کشور اوکراین

زندان ایالت شرقی Eastern State Penitentiary

یکی دیگر از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان، زندان ایالت شرقی در کشور آمریکاست. جایی که می گویند بسیاری از زندانیانش را به جنون رسانده است. این زندان که اکنون به مکانی متروکه تبدیل شده به دلیل سلول های انفرادی ترسناکش معروف است، سلول هایی که زندانیان را به دیوانگی و اختلالات روانی مختلف دچار کرده اند.

کلیسای استخوان سدلک Sedlec Ossuary

در نزدیکی شهر پراگ پایتخت زیبا و رویایی کشور چک کلیسایی قرار گرفته که جاذبه ترسناک بعدی لیست ماست. دلیل قرار گرفتن این کلیسا در لیست ما این است که کلیسای سدلک با استخوان های انسان ساخته شده است. این کلیسا در شهر کوتنا هرا واقع شده و برای تزئین آن از استخوان انسان هایی که در این مکان دفن شده اند، استفاده شده است. هر ساله گردشگران بسیاری از این جاذبه ترسناک کشور چک بازدید می کنند و کلیسای سدلک یکی از جاذبه های گردشگری شناخته شده این کشور زیبا و دیدنی به شمار می رود.

کلیسای استخوان سدلک
کلیسای استخوان سدلک

دروازه جهنم ترکمنستان Darvaza Gas Crater

کشور زیبای ترکمنستان میزبان یکی دیگر از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان و البته بسیار جذاب و دیدنی لیست ماست. دروازه جهنم که کمی با سایر جاذبه های ترسناکی که معرفی کردیم متفاوت است. زیرا در عین اینکه شما را می ترساند، زیبایی فوق العاده ای هم داشته و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. دروازه جهنم در واقع گودالی است که به صورت مداوم در آتش می سوزد و بیش از 40 سال می شود که شعله ور است.

هر ساله گردشگران بسیاری از این گودال منحصر به فرد و جذاب کشور ترکمستان بازدید می کنند. دروازه جهنم در استان آخال ترکمستان و در نزدیکی روستای دروازه قره‌ قوم قرار گرفته و یکی از عجیب ترین جاذبه هایی خواهد بود که ممکن است در زندگی تان ببینید. عمق این گودال 20 متر و وسعت آن 5300 متر است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.