بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو

۰۹ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

جزایر مالدیو، بهشت روی زمین هستند. این جزایر جز برترین مناطق تفریحی و توریستی در قاره آسیا و کل دنیا شناخته می شوند و همیشه یک محل عالی برای لذت بردن از زیبایی ها و مناظر طبیعی به شمار می آیند. هوای گرم جذاب، دریای زلال و آبی رنگ، مناظر طبیعی و جنگلی فوق العاده و سواحل شنی سفید، دلایل قانع کننده ای هستند برای این که مالدیو را یک مکان رویایی برای تفریح بدانیم. اگر در بهترین زمان سفر به مالدیو به این جزایر زیبا سر بزنید، لذت سفر و گردش برای شما چندین برابر خواهد شد.

عموما در طول سال آب و هوای این جزایر گرم است؛ البته نه آن قدر گرم که اذیت کننده یا غیرقابل تحمل باشد. در برخی از اوقات سال نیز آب و هوای جزایر مالدیو به حالت موسمی در می آید. در این زمان ها بارش ها شدت می گیرند. در هر صورت، دانستن بهترین زمان سفر به مالدیو برای مسافرت به این منطقه زیبا یک امر ضروری است.

در بهترین زمان سفر به مالدیو قصد داریم به بررسی آب و هوا و سایر ویژگی های جزایر مالدیو بپردازیم. بر همین اساس، می توان پاسخ این که بهترین زمان برای سفر به مالدیو چه زمانی است را بیابیم. در این مطلب این موضوع از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مسافرت به مالدیو و یا ثبت نام در تور مالدیو را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو برای خرید

مالدیو مراکز خرید و بازارهای متعددی در جزایر خود دارد. با توجه به این که در کدام یک از بخش ها و جزایر مالدیو سکونت خواهید داشت و این که در چه زمانی به این کشور مسافرت می کنید، بهترین زمان برای خرید نیز متغیر است.
با این حال معمولا در ماه های دسامبر و ژانویه می توان خریدها را با قیمت های مناسبی انجام داد. یک دلیل اصلی آن، ایام سال نو میلادی است که با تخفیف های فراوان همراه است. دلیل دیگر نیز حضور تعداد زیاد توریست ها و گردشگران در مالدیو در این بازه زمانی است.

سفری خاطره انگیز و رویایی همراه با تور اقساطی بالی !

بهترین زمان سفر به مالدیو برای طبیعت گردی

بهترین زمان برای طبیعت گردی در مالدیو با توجه به آب و هوای این کشور تعیین می شود. به عبارتی دقیق تر، با توجه به این که شما در چه آب و هوایی ترجیح می دهید در طبیعت و مناطق زیبای مالدیو گردش کنید، بهترین زمان سفر را می توان مشخص کرد.

همان طور که گفته شد آب و هوای جزایر مالدیو اغلب گرم است؛ گرمایی که دلنشین بوده و آزار دهنده نیست. در تابستان ها دمای هوای مالدیو به بیشترین اندازه می رسد. معمولا در این جزایر دما تا حدود 35 درجه بالا می رود. این زمان برای حضور در ساحل و آفتاب گرفتن بسیار عالی است. توجه داشته باشید که مالدیو در نیمکره جنوبی واقع شده و زمستان و تابستان آن برعکس ایران است که در نیمکره شمالی قرار دارد.

در برخی اوقات سال آب و هوای مالدیو موسمی است؛ یعنی در این فصل بارش و بارندگی بسیار زیاد بوده و باران های موسمی فراوانی در این منطقه مشاهده می شود. از اوایل تیر ماه تا اوایل شهریور و هم چنین بین آبان تا فروردین، بارش های موسمی در مالدیو بسیار زیاد است. اگر به گردش در طبیعت در آب و هوای بارانی علاقه دارید و از این شرایط لذت می برید، برنامه سفر خود را در این ماه ها تنظیم کنید.

مالدیو فصل زمستان هم دارد؛ ولی دمای هوا در زمستان های مالدیو بین 20 تا 25 درجه بوده و شباهت چندانی به آن زمستانی که ما می شناسیم ندارد. در این شرایط آب و هوا بسیار معتدل بوده و بارش باران نیز مشاهده می شود. در این شرایط هم می توان از حضور در بخش های جنگی و مناطق سرسبز جزایر مالدیو لذت بسیاری برد.

بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو بر اساس جمعیت گردشگران

از نظر شلوغی و ازدحام جمعیت توریستی، شما هرگز مشکلی در مالدیو احساس نخواهید کرد. حتی در شلوغ ترین و داغ ترین فصل های گردشگری مالدیو هم مشکلی از جانب شلوغ بودن به وجود نمی آید.
بیشترین جمعیت گردشگران و توریست ها در بین ماه های دسامبر تا آوریل (آذر تا فروردین) به جزایر کشور مالدیو می روند. در این ماه ها شرایط برای تفریحات ساحلی و لذت بردن از امکانات تعبیه شده برای تفریحات آبی بسیار عالی است.

در طول این ماه ها به دلیل افزایش استقبال از تور مالدیو قسطی، قیمت تور مالدیو و قیمت هتل ها و پروازها نیز افزایش می یابد. اما اگر می خواهید در ماه های خلوت گردشگری و توریسم به مالدیو سر بزنید، حتما برنامه سفر خود را برای ماه های می تا نوامبر تنظیم کنید. این ماه ها از نظر گردشگری جز ماه های خلوت تر به حساب می آیند.

رزرو تور اقساطی دبی تنها با یک صیادی و با اقساط 10 ماهه !

بهترین زمان سفر بر اساس فستیوال ها و رویداد ها

در کشور مالدیو فستیوال ها و جشنواره های بسیار متعددی برگزار می شود. بسیاری از این فستیوال ها جنبه ملی دارند و برای مردم مالدیو بسیار با اهمیت هستند.
یکی از مهم ترین روزها در مالدیو، روز هوراوی است. در این روز که در ماه جولای است، پیروزی در مبارزات علیه غاصبان هندی در مالدیو جشن گرفته می شود و مراسم های رقص برگزار می گردد. هم چنین در روز استقلال مردم استقلال کشور خود از دست استعمارگران را جشن می گیرند. روز استقلال هم در ماه جولای است.

یکی دیگر از روزهای تاریخی که در آن جشن گرفته می شود، سوم نوامبر و روز برد است. یکی از جذاب ترین فستیوال ها در مالدیو که برای توریست ها هم جاذبه زیادی دارد، فستیوال روز ماهیگیر است. هر سال در دهم دسامبر هم زمان با حضور تعداد زیادی از توریست ها در مالدیو، رویداد جشن روز ماهیگیر نیز برگزار می شود. در این فستیوال هم می توان با فرهنگ مردم مالدیو آشنا شد و هم غذاهای خوشمزه دریایی را امتحان کرد.

بهترین زمان سفر به مالدیو

ارزان ترین فصل سفر به مالدیو

بین ماه های می تا نوامبر تعداد مسافرت ها به مالدیو و ثبت نام برای تور مالدیو از سایر اوقات سال کمتر است. در این ماه ها توریست های کمتری را می توانید در مالدیو مشاهده کنید. به همین دلیل قیمت هتل ها، تورها، اقامتگاه ها و بسیاری دیگر از خدماتی که به توریست ها و گردشگران ارائه می شوند، قیمت بسیار پایین تری دارند. این نکته را در ذهن داشته باشید که در این مقطع از سال احتمال بارش نیز زیاد است.

خرید تور اقساطی مالدیو بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.