رستوران های ازمیر

بهترین رستوران های ازمیر

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

اگر به ترکیه سفر کردید و هیاهوی شهرهای شلوغ این کشور مدیترانه ای شما را خسته کرد به ازمیر، پایتخت آرامش در این کشور بروید. اگرچه این شهر با 4 میلیون نفر جمعیت، بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه به شمار می رود و به عنوان شهری تجاری و صنعتی شناخته می شود، اما نسبت به دیگر شهرهای این کشور، حال و هوای آرام تر و کم سر و صدا تری دارد. این شهر که قدمت آن به 6500 سال قبل از میلاد باز می گردد، با سواحل زیبای ماسه ای، آب و هوای مدیترانه ای و آثار تاریخی متعددی که در خود جای داده به یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه تبدیل شده است.

اما یکی از تفریحات اصلی هر گردشگری، رستوران گردی و آشنایی با فرهنگ های غذایی متفاوت است؛ ازمیر نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیشتر غذاهای این شهر ساحلی، به خاطر موقعیت جغرافیایی آن از نوع غذاهای دریایی هستند. با این وجود تنوع غذایی نشات گرفته از موقعیت مدیترانه ای آن به حدی زیادی است که سردرگمی در انتخاب غذا یکی و انتخاب بهترین رستوران های ازمیر از مشکلات رایج گردشگران در این شهر است.

رستوران های فوق العاده ای هم برای امتحان طعم بی نظیر این غذاها در ازمیر وجود دارند. در این مطلب قصد داریم به سراغ بهترین رستوران های ازمیر رفته و به شما بگوییم بهترین غذاهای این شهر در چه رستوران هایی یافت می شود. با ما در پیله های عصر پرواز همراه باشید.

رستوران آکینین یری | Akinin Yeri

یکی از بهترین رستوران های ازمیر آکینین یری است که با موقعیت ساحلی عالی و دکوراسیون داخلی مدرن و لوکس خود، در شمار بهترین رستوران های این شهر بندری قرار گرفته است. بر اساس ادعای مدیریت این رستوران، ماهی های طبخ شده در این مکان، همگی تازه و صید همان روز بوده که پس از آغشته شدن به ادویه ای مخصوص به انواع غذاهای مختلف تبدیل می شوند. این امر باعث شده تا منوی غذایی این رستوران، بسته به فصل و شرایط صید انواع ماهی تغییر کند.

معروف ترین رستوران های ازمیر

رستوران دنیز | Deniz

برای چشیدن بهترین غذاهای دریایی ازمیر به رستوران دنیز بروید. رستوران دنیز یکی دیگر از بهترین رستوران های ازمیر می باشد. این رستوران در سال 1981 میلادی در مرکز این شهر، در یک باغ فرانسوی و به صورت شناور روی آب تاسیس شده و در حال حاضر، یکی از بهترین گزینه های پیش روی گردشگران برای چشیدن با کیفیت ترین غذاهای ترکیه ای و اروپایی است.

اگر میز رزرو شده شما در بالکن این رستوران و هنگام غروب آفتاب باشد، آسمان قرمز رنگ و دریای مواج اژه چشم اندازی است که به هنگام سرو غذا در این مکان خواهید دید. غذاها و دسر های موجود در این رستوران بسیار متنوع و گوناگون هستند؛ با این حال اکثر گردشگران به خاطر ماهی های شکم پر و مخصوص آن به این مکان می روند.

رستوران ماروا | Marva

رستوران ماروا یکی دیگر از رستوران های ازمیر است. رستوران شلوغ و محبوب ماروا، در قسمت شمالی شهر ازمیر واقع شده و سر آشپزهای آن بهترین انواع غذاهای سنتی و مدرن را با رسپی های مخصوص طبخ و به مشتریان خود عرضه می کنند. بیشتر غذاهای موجود در منوی این رستوران، از نوع غذاهای دریایی و گوشتی هستند.

رزرو تور اقساطی ازمیر بدون نیاز به ضامن و تنها با یک چک صیادی !

کافه لا سیگال | La Cigale Cafe

در این کافه رستوران به دنبال غذاهای ترکیه ای و سنتی نباشید. لا سیگال، یک کافه رستوران مدرن به سبک فرانسوی است که در مرکز ازمیر و داخل یک محوطه بزرگ و سرسبز واقع شده است. دکوراسیون مدرن و اروپایی و نورپردازی های گرم و خیره کننده این کافه به همراه موسیقی ملایمی که در فضا طنین انداز می شود، لحظاتی به یادماندنی را در شهر زیبای ازمیر برای شما رقم خواهد زد.

در این رستوران انواع غذاهای فرنگی و ایتالیایی از جمله پاستا، لازانیا و سالادهای گیاهی و پروتئینی عرضه می شود. علاوه بر این، دسرها و کیک های این کافه رستوران که همگی با بهترین شکلات‌ ها و پنیرهای فرانسوی تهیه می شوند هم جزو گزینه هایی است که هرگز نباید فراموش شود.

رستوران های ازمیر

رستوران پیزریا وندیک | Pizzeria Venedik

پیزریا وندیک یکی دیگر از پرطرفدار ترین رستوران های ازمیر است. غذاهای موجود رستوران، ترکیبی از مواد خوراکی ترکی و اروپایی است. این رستوران مدرن در یک اقدام خلاقانه، انواع پیتزا های بومی را با استفاده از مواد غذایی پر مصرف محلی، تهیه و طبخ می کند. به عبارتی اگر می خواهید بدانید که معنای پیتزای ترکیه ای چیست، باید به این رستوران بروید.

پیتزای های دریایی تهیه شده از انواع ماهی ها و میگوها، نمونه ای از این ترکیب ذائقه ترکیه ای و اروپایی است. البته در کنار این غذاهای مبتکرانه، انواع پیتزاهای کلاسیک هم در منوی این رستوران برای شما وجود دارند. این رستوران در خیابان سوکاک 10 شهر ازمیر قرار گرفته است.

رستوران تواجی رجب | Tavaci Recap Usta

اگر در ازمیر از خوردن غذاهای دریایی خسته شدید و هوس گوشت بره یا گوسفند به سرتان زد، سری به رستوران فوق العاده و محبوب تواجی رجب بزنید. رستوران تواجی رجب یکی از معروف ترین رستوران های ازمیر می باشد. در این مکان، بهترین غذاهای ترکی تهیه شده از انواع گوشت قرمز برای شما فراهم است.

انواع کباب های ترکی و کوفته قلقلی های گوشتی که همگی با نان های سنتی تهیه شده در همین رستوران سرو می شوند، از بهترین گزینه های منوی غذایی تواجی رجب هستند. اگر در فصل های گرم و معتدل به این رستوران رفتید، حتما میز خود را در فضای روباز رزرو کنید. برای بازدید از این رستوران کافیست به خیابان آتاتورک در قسمت غربی شهر ازمیر بروید.

قبل سفر به ترکیه با واحد پول ترکیه آشنا شوید !

رستوران ینگس | Yengec

یکی دیگر از معروف ترین رستوران های ازمیر رستوران ینگس می باشد. ینگس رستورانی کاملا کلاسیک و سنتی به سبک ترکیه ای است که در یک ساختمان قدیمی 150 ساله در سواحل شنی شهر ازمیر واقع شده است. حال و هوا و دکوراسیون این رستوران کاملا رمانتیک و کلاسیک است و غذاهای سنتی و دریایی طبخ شده در آن، در شهر ازمیر کاملا شناخته شده و محبوب هستند. در ینگس فقط 22 نوع غذای دریایی کاملا سنتی با رسپی های اصیل، تهیه می شود. مواد اولیه این غذاها، همگی از تازه ترین و بهترین صید روز سواحل ازمیر تامین می شود.

این را هم باید اضافه کنیم که شکم گردی در ازمیر، فقط به رستوران ها و غذاهای دریایی آن ختم نمی شود. ازمیر غنی از انواع دسرها و نوشیدنی های محلی خوشمزه نیز هست که در کافه ها و قنادی های این شهر تهیه و آماده می شوند. ریحان پاستانسی و روملی پاستانسی نمونه هایی از این کافه قنادی ها هستند.

بهترین رستوران های ازمیر

در این مقاله به بررسی بهترین رستوران های ازمیر پرداختیم تا در سفر خود با تور قسطی ازمیر به این رستوران ها بروید. جهت اطلاع از شرایط تور و رزرو آن با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.