محله سلطان احمد استانبول

گشت و گذاری کوتاه در محله سلطان احمد استانبول

۰۲ آبان ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

سلطان احمد، قلب تاریخی شهر استانبول است. محله ای پر از بناهای باشکوه و شگفت انگیز که روزهای زیادی را پشت سر گذاشته اند و هر یک به تنهایی می توانند راوی دوره های مختلف تاریخی باشند. در محله سلطان احمد استانبول که معمولا گردشگران بسیاری را با تور اقساطی ترکیه می توان دید، امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی هم هست که این محله را در خاطر میلیون ها گردشگر این شهر ثبت کرده اند.

در این مطب قصد داریم کوله بارمان را ببندیم و همراه شما سری به محله سلطان احمد استانبول بزنیم. گشت و گذاری کوتاه را در میان جاذبه های شگفت انگیز این محله تجربه کرده و نگاهی کوتاه به بهترین هتل های محله سلطان احمد استانبول داشته باشیم. پس مانند همیشه با ما همراه شوید.

محله سلطان احمد استانبول

مهمترین جاذبه های محله سلطان احمد استانبول

محله سلطان احمد استانبول، مملو از جاذبه های تاریخی فوق العاده است. محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول که این محله را به یکی از مهمترین محلات این شهر تبدیل کرده اند. در زیر به معرفی برخی از معروف ترین و محبوب ترین این جاذبه ها می پردازیم.

با اپلیکیشن های کاربردی برای سفر به ترکیه آشنا شوید

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های محله سلطان احمد استانبول است. مسجدی که به دلیل کاشی های آبی رنگ بسیار زیبایی که در ساخت آن به کار رفته مسجد آبی نام گرفته است. این مسجد، اولین مسجدی است که با 6 مناره در کشور ترکیه بنا شده و با این مناره های بسیار زیبا و معماری شگفت انگیز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

مسجد آبی استانبول

ایاصوفیه

یکی دیگر از جاذبه های فوق العاده شهر استانبول که با زیبایی خیره کننده خود هر بیننده ای را مسحور می کند، ایاصوفیه زیبا و باشکوه است. این مسجد زیبا و دیدنی معروف ترین جاذبه محله سلطان احمد استانبول به شمار می رود و بازدید از آن خاطره ای است که هیچگاه فراموشش نخواهید کرد. ایاصوفیه را به محض ورود به این محله با مناره ها و گنبد زیبایش می توان دید.

این مسجد در ابتدا به عنوان کلیسا ساخته شد اما با فتح استانبول توسط عثمانیان سلطان محمد دوم آن را مسجد ایاصوفیه نامید. در سال های اخیر، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا از این بنای فوق العاده تحت عنوان موزه ایاصوفیه بازدید کرده اند. در سال جاری این بنای باشکوه و تاریخی دوباره به مسجد ایاصوفیه تغییر نام داد.

مکان های عاشقانه ترکیه، مناسب زوج ها، خواستگاری و ماه عسل

آب انبار باسیلیکا

آب انباری قدیمی و تاریخی در قلب محله سلطان احمد استانبول که برای دیدنش باید به زیرزمین رفت. فضای اسرار آمیز و جذاب این آب انبار یکی از آن جاذبه هایی است که نباید دیدنش را در سفر به استانبول زیبا و رویایی از دست داد. وجود 336 ستون زیبا و تماشایی بر جذابیت این آب انبار در میان گردشگران می افزاید. گشت و گذار در محله زیبای سلطان احمد را با رفتن به این جاذبه مرموز و منحصر به فرد شهر استانبول کامل تر کنید.

آب انبار باسیلیکا

حمام خرم سلطان

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و منحصر به فرد محله سلطان احمد، حمام خرم سلطان است. حمامی قدیمی که همانگونه که از نامش پیداست به دستور خرم سلطان همسر سلطان سلیمانی عثمانی ساخته شده است. خرم سلطان دستور ساخت ین بنا را به یکی از معروف ترین معماران عثمانی در قرن شانزدهم داد. با رفتن به این حمام ترکی سنتی و قدیمی می توانید لحظاتی فوق العاده را سپری کرده و در فضایی لذت بخش و دلنشین استراحت کنید.

میدان هیپدروم

میدان هیپدروم یا اسب دوانی جایی است که شما را به سفری فوق العاده در تاریخ میهمان خواهد کرد. اسب دوانی و ارابه رانی از تفریحات محبوب در دوران امپراتوری روم و بیزانس بوده که این میدان محل برگزاری این مسابقات بوده است. هنوز هم آثاری از آن دوران در میدان هیپدروم باقی مانده که بر جذابیت این میدان که اکنون به آن میدان سلطان احمد می گویند در میان گردشگران می افزاید.

میدان هیپدروم

بهترین هتل های محله سلطان احمد

اقامت در محله سلطان احمد هم تجربه ای بی نظیر و به یادماندنی را به مسافران شهر استانبول هدیه می دهد. این محله هم دسترسی بسیار خوبی به جاذبه های گردشگری مهم و اصلی شهر دارد، هم از حال و هوایی تاریخی و فوق العاده برخوردار است و هم هتل های بسیار خوبی در این محله زیبا و دوست داشتنی شهر استانبول قرار گرفته اند. در زیر برخی از معروف ترین این هتل های محله سلطان احمد استانبول را به شما معرفی می کنیم.

هتل وایت هاوس

هتل زیبا و 4 ستاره وایت هاوس یکی از هتل های بسیار خوب محله سلطان احمد استانبول است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست. این هتل در فاصله نزدیکی از مسجد آبی و مسجد زیبای ایاصوفیه قرار گرفته و موقعیت مکانی بسیار خوب از جمله مهمترین دلایل محبوبیت آن در میان گردشگران به شمار می رود.

هتل وایت هاوس 22 اتاق زیبا و لوکس دارد که با امکانات بسیار خوب، اقامتی فوق العاده را پیش روی میهمانان این هتل قرار می دهند. برخی از اتاق های هتل وایت هاوس چشم اندازی بسیار زیبا به محله سلطان احمد دارند که اقامت در این محله زیبای شهر استانبول را به تجربه ای بی نظیر برای میهمانان این هتل تبدیل خواهد کرد.

هتل وایت هاوس

هتل امیرا استانبول

یکی دیگر از هتل های 4 ستاره و بسیار پرطرفدار محله سلطان احمد استانبول هتل امیر است. 35 اتاق لوکس و زیبای این هتل به امکانات متنوعی چون تلویزیون، یخچال، اینترنت پرسرعت رایگان، سیستم تهویه مطبوع، وسایل سرمایشی و گرمایشی، مینی بار و … مجهزند و اقامتی آرام بخش و فوق العاده را به میهمانان این هتل هدیه می دهند. مرکز آبگرم، سونا، سالن ماساژ، مرکز تناسب اندام و رستوران و کافه بسیار خوب از جمله امکانات تفریحی و رفاهی این هتل محبوب و پرطرفدار شهر استانبول محسوب می شوند.

هتل فورسیزن

فورسیزن یا چهار فصل یکی دیگر از هتل های بسیار خوب و پرطرفدار این محله است که در ساختمانی جذاب با حال و هوایی تاریخی و دوست داشتنی قرار گرفته و اقامتی رویایی و به یادماندنی را پیش روی مسافران استانبول قرار خواهد داد. حیاط زیبا و دلنشین هتل فورسیزن که رستوران هتل هم در آن قرار دارد، جذابیت این هتل را در میان گردشگران چند برابر می کند.

هتل فورسیزن علاوه بر اینکه در کنار بسیاری از جاذبه های فوق العاده و معروف شهر استانبول قرار گرفته به ایستگاه مترو هم نزدیک بوده و دسترسی بسیار خوبی را به سایر نقاط شهر استانبول برای میهمانان فورسیزن مهیا می کند.

هتل فورسیزن
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.