غذاهای خیابانی استانبول

غذاهای خیابانی استانبول

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

استانبول زیبا و دیدنی مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی شگفت انگیزی است که این شهر رویایی را به یکی از برترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل کرده اند. علاوه بر این جاذبه ها، غذاهای خیابانی استانبول و امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده ای هم هست که اقامت در این شهر زیبا و دوست داشتنی را به تجربه ای به یادماندنی تر برای گردشگران تبدیل می کنند.

اما یکی از جذاب ترین بخش های سفر به این شهر برای گردشگران خوردن غذاهای محلی و سنتی بسیار خوش طعم و لذیذ کشور ترکیه است. به ویژه غذاهای خیابانی این کشور که گشت و گذار در خیان های زیبا و خاطره انگیز استانبول را شگفت انگیز تر از آنچه که هست هم خواهند کرد. با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید تا به خیابان های این شهر زیبا رفته و با معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول آشنا شویم.

کومپیر | Kumpir

 کومپیر یکی از غذاهای خوش طعم و متفاوت ترکی است که می توانید آن را از فروشندگان غذاهای خیابانی استانبول خریداری کرده و از چشیدن طعم فوق العاده آن لذت ببرید. برای تهیه این غذا، ابتدا سیب زمینی را تنوری کرده و سپس مواد داخل آن را خالی می کنند. مواد خارج شده را با کره ترکیب کرده و دوباره درون سیب زمینی تنوری شده می ریزند.

پس از این مراحل درون سیب زمینی را با مواد متنوع و بسیار خوش طعمی پر می کنند که از جمله آنها می توان به سالادهای مختلف، سوسیس، ذرت، سس های خوشمزه و … اشاره کرد. اگر با تور اقساطی استانبول همراه شده و به این شهر رویایی کشور ترکیه سفر کردید، چشیدن طعم این غذای فوق العاده را در خیابان های استانبول فراموش نکنید.

غذاهای خیابانی استانبول

دونر کباب | Doner kebab

دونر کباب یا کباب ترکی یکی دیگر از غذاهاییست که می توانید در خیابان های استانبول امتحان کرده و از چشیدن طعم فوق العاده آن لذت ببرید. کبابی خوش طعم و محبوب که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشور خودمان نیز به فروش می رسد؛ اما چشیدن طعم فوق العاده آن در استانبول چیز دیگری است. برای تهیه این کباب خوشمزه گوشت را روی یک سیخ متحرک قرار داده و به خوبی می پزند. دونر کباب طعم فوق العاده ای داشته و در میان مسافران ایرانی استانبول هم بسیار محبوب و پرطرفدار است.

سیمیت | Simit

سیمیت یک نان ترکی بسیار خوشمزه است که در میان مشتریان فروشندگان غذاهای خیابانی استانبول طرفداران زیادی داشته و بسیار محبوب است. نانی خوش طعم با ظاهری اشتها برانگیز که نباید خوردنش را در این شهر زیبای کشور ترکیه از دست داد. ظاهر سیمیت پیچ پیچی است و با کنجد تزیین شده و بسیار ترد و لذیذ است. سیمیت میان وعده ای بسیار محبوب در کشور ترکیه به شمار می رود و در شهرهای مختلف این کشور می توانید از چشیدن طعم بی نظیر و فوق العاده آن لذت ببرید.

رزرو تور اقساطی کوش آداسی تنها با یک چک صیادی در پیله های عصر پرواز!

لاهماجون | Lahmacun

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای کشور ترکیه که می توانید آن را از فروشندگان غذاهای خیابانی استانبول هم تهیه کنید، لاهماجون است. لاهماجون یا پیتزای ترکی که دقیقا مانند پیتزا از خمیز نازکی تشکیل شده که روی آن را با مخلوطی مانند گوشت چرخ کرده، سبزجات و فلفل تند می پوشانند و درون فر قرار می دهند. لاهماجون طعم فوق العاده ای دارد و محال است اگر یکبار آن را در استانبول بخورید، باز هم به سراغ آن نرفته و این میان وعده خوشمزه ترکی را برای بار دوم امتحان نکنید.

معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول

شاه بلوط بو داده | Roasted Chestnuts

شاه بلوط بو داده یکی از متفاوت ترین و فوق العاده ترین خوراکی هایی است که می توانید در خیابان های استانبول امتحان کرده و از چشیدن طعم بی نظیر و منحصر به فرد آن لذت ببرید. خوردن این شاه بلوط های بو داده در شب های زمستان بسیار لذت بخش است و تا همیشه در ذهن مسافران شهر زیبای استانبول باقی خواهد ماند.

بورک | Börek

نام بورک را احتمالا شنیده باشید، یکی از معروف ترین غذاهای کشور ترکیه که می توانید آن را از فروشندگان غذاهای خیابانی استانبول هم تهیه کرده و گشت و گذار در خیابان های زیبای این شهر را به تجربه ای به یادماندنی تر تبدیل کنید. برای درست کردن این غذای خوش طعم ترکی که بیشتر به عنوان صبحانه و میان وعده سرو می شود، از خمیر ترد و نازک یوفکا استفاده می کنند. درون این خمیر را با مواد متنوعی که در معمول ترین شکل گوشت چرخ کرده، سبزیجات و پنیر است، پر می کنند.

تجربه سفری راحت و به یادماندنی همراه با تور اقساطی آنکارا !

کوکورچ | Kokorec

یکی دیگر از غذاهای خوش طعم و فوق العاده ترکیه کوکورچ است. نوعی ساندویچ پرطرفدار ترکی که از روده گوسفند کباب شده درست می شود و طعمی متفاوت و منحصر به فرد دارد. این غذا روی سیخ های گردان درست می شود و با افزودن ادویه های مختلف طعم بسیار خوبی به آن می دهند. خوردن کوکورچ را با طعم متفاوت و فوق العاده اش اگر مطابق سلیقه تان است، نباید در سفر به استانبول زیبا و رویایی از دست داد.

بهترین غذاهای خیابانی استانبول

تاووک پیلاو | Tavuk Pilav

تاووک پیلاو یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول است که احتمالا با ذائقه مسافران ایرانی این کشور نیز هماهنگی زیادی داشته باشد. مواد اصلی این غذا را مرغ و برنج تشکیل می دهند. البته تاووک پیلاو شبیه برنج و مرغ ما نیست و به شیوه کاملا متفاوتی طبخ می شود، اما به ویژه به دلیل سبزیجاتی که در پخت آن به کار می رود طعم بسیار خوبی داشته و در میان مسافران شهر زیبای استانبول هم طرفداران بسیاری دارد.

اگر با تور اقساطی ترکیه همراه شده و به این کشور رویایی و شگفت انگیز سفرکردید، چشیدن طعم بسیار خوب این غذای معروف و محبوب ترکی را هم فراموش نکنید.

ذرت | Mısır

بلال کباب شده یکی دیگر از خوراکی های خیابانی محبوب و پرطرفدار کشور ترکیه است که در میان مسافران شهر زیبای استانبول طرفداران بسیاری دارد. در ترکیه بلال را به صورت پخته و همراه با ادویه های مختلف هم می توانید از فروشندگان غذاهای خیابانی تهیه کنید که طعمی متفاوت و منحصر به فرد داشته و در میان خوراکی خیابانی این کشور طرفداران بسیار زیادی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.