غذاهای اندونزی

خوش طعم ترین غذاهای اندونزی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

اندونزی، کشوری است زیبا و دوست داشتنی در جنوب شرق آسیا با جزایری رویایی و محبوب در میان گردشگران که تعداد آنها به حدود 17 هزار جزیره می رسد. به همین دلیل به اندونزی کشور هزار جزیره نیز می گویند. همین موضوع باعث به وجود آمدن انواع فرهنگ ها و به طبع آن ذائقه های غذایی متفاوت در این کشور شده است.
اندونزی میزبان غذاهایی بسیار خوش طعم و فوق العاده بوده و یکی از اصلی ترین دلایل گردشگران برای سفر به این کشور، آشنایی با این فرهنگ های غذایی و چشیدن مزه های غذاهای اندونزی است.

گفته می شود در اندونزی دست کم 5000 غذای سنتی طبخ می شود. غذاهایی که به خاطر شرایط جغرافیایی این منطقه، غالبا از برنج، ماهی و سبزیجات تهیه می شوند، البته دستور پخت های متنوع در مناطق مختلف این کشور، باعث شده تا از ترکیب این مواد یکسان، مزه ها و ذائقه های مختلفی به وجود بیاید. طبیعتا معرفی این تعداد غذا در این مقاله کوتاه نمی گنجد؛ اما اگر قصد سفر به این کشور زیبا و دیدنی را دارید، با ما در پیله های عصر پرواز همراه شده و با معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای اندونزی آشنا شوید.

ساتای Satay

ساتای را می توان به عنوان محبوب ترین غذا در میان مردم کشور زیبای اندونزی معرفی کرد. این غذا در واقع از کباب کردن گوشت مرغ، گوساله، بز و یا حتی خرگوش درست می شود و با یک نوع سس مخصوص به نام سس سامبال (که از سس های محلی اندونزی بوده و در آن را معرفی می کنیم) سرو می شود. طبخ این غذا در مناطق مختلف اندونزی به اشکال متفاوتی است اما معمولا با برنج و انواع سبزیجات تزئین می شود.

غذاهای اندونزی

باکسو Bakso

باکسو نام یک سوپ محلی بسیار خوشمزه و مقوی است که با کوفته های قلقلی بسیار خوشمزه درست می شود. در تهیه این غذا از گوشت (معمولا گوشت گوساله)، برنج، نودل، ورمیشل، توفو، دامپلینگ و ادویه های مختلف استفاده می شود. از سبزیجات محلی بسیار خوش عطر و طعمی هم برای طبخ این غذا استفاده می شود. باکسو یکی از لذیذترین و سالم ترین غذاهای اندونزی است که هیچ گردشگری نباید آن را فراموش کند!

گادوگادو Gado-gado

گادوگادو یا «مخلوط مخلوط» یا به زبان خودمان همان قاطی پاتی! این غذا سالادی است که از مواد گوناگونی از جمله سیب زمینی، تخم مرغ آب پز، جوانه گندم، ذرت طعم دار شده و سبزیجاتی نظیر کاهو، کلم، هویج، لوبیا سبز، اسفناج و … تهیه شده و سپس با سس بادام زمینی سرو می شود. در رستوران های اندونزی معمولا در کنار این سالاد، برنج وجود دارد. لازم به ذکر است از آنجایی که مواد داخل این سالاد به روش بخارپز طبخ می شود، گادوگادو را یکی از غذاهای اندونزی بسیار سالم و رژیمی می دانند.

در سفر خود همراه با تور اقساطی اندونزی حتما از این غذا امتحان کنید !

راون Rawon

راون یکی از خوش طعم ترین غذاهای اندونزی است. این غذا نوعی خورشت است که با گوشت گاو و انواع سبزیجات تهیه و همراه با برنج سرو می شود. مزه این خورشت که با موادی مثل سیر، موسیر، زردچوبه، زنجبیل و فلفل قرمز طعم دار می شود، فوق العاده بوده و در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد.
مردم اندونزی به خاطر طعم و مزه فوق العاده و دیوانه کننده این غذا، به آن لقب «خورشت شیطان» داده اند. پس اگر روزی به اندونزی سفر کردید، چشیدن خورشت شیطان را هم فراموش نکنید!

محبوب ترین غذاهای اندونزی

ناسی گورنگ Nasi Goreng

نانسی گورنگ غذای ملی اندونزی است. برای تهیه این غذا برنج سرخ شده با سس سویا را همراه سبزیجاتی مانند هویج، خیار و گوجه سرو می کنند. البته در مناطق مختلف اندونزی ممکن است تخم مرغ سرخ شده، انواع گوشت و یا هات داگ را هم در این غذا ببینید. ناسی گورنگ تقریبا چرب، ولی بسیار خوشمزه است.

ناسی پادانگ nasi Padang

نانسی پادانگ تقریبا دارای مواد غذایی مشابه با ناسی گورنگ است، با این تفاوت که در آن از برنج بخار پز شده با گوشت گاو یا ماهی، به جای برنج سرخ شده استفاده می کنند. مردمان اندونزی از دیرباز این غذا را با دست و بدون قاشق میل می کنند.

ایکان باکار Ikan Bakar

اگر طرفدار غذای دریای هستید ایکان باکار را به خاطر بسپارید. این غذا در واقع همان ماهی گریل شده (کباب شده) است که ابتدا در انواع ادویه های مخصوص خوابانده می شود. ایکان باکار را در اندونزی به همراه سبزیجات و نوعی سس که از ترکیب سویا و چیلی تهیه می شود، سرو می کنند.

خوش طمع ترین غذاهای اندونزی

باکمی گورنگ Bakmi Goreng

باکمی گورنگ یکی دیگر از معروف ترین غذاهای اندونزی است. باکمی گورنگ از ترکیب برنج و نودل بخارپز یا سرخ شده تهیه می شود. البته در روش مرسوم طبخ این غذا، نودل ها را با تخم مرغ سرخ می کنند. این غذا در اندونزی، غالبا با گوشت و سبزیجات سرو می شود و طعم منحصر به فرد آن ناشی از به کار بردن ادویه ها و چاشنی های خاص محلی در طبخ باکمی گورنگ است.

مارتاباک Martabak

مارتاباک غذا نیست. بلکه یک نوع دسر پر طرفدار در اندونزی است که در سفر به این کشور نباید از کنار آن به راحتی عبور کنید. این دسر کیک مانند به پنکیک اندونزیایی نیز معروف است و در آن سس شکلات، کره بادام زمینی و انواع پنیر، به طرز خاص و فوق العاده ای با یکدیگر ترکیب می شوند. پس اگر در یک بعد از ظهر دل انگیز مشغول پیاده روی در خیابان های اندونزی بودید، تهیه این پنکیک محلی و چشیدن طعم منحصر به فرد آن را حتما در اولویت های خود قرار دهید.

سفر به جزیره خدایان همراه با تور اقساطی بالی! جهت رزرو با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

سس سامبال Sambal

این سس تند، پایه ثابت بیشتر غذاهای اندونزیایی است و در سفره های مردم این سرزمین، اهمیتش بیشتر از نمک و فلفل است. طعم غالب سس سامبال، چیلی است. با این حال در تهیه آن از روغن میگو، قارچ، انبه، آبلیمو، شکر، نمک و انواع ادویه ها استفاده می شود. دورین نیز نوعی میوه است که در مناطق مختلف آسیای شرقی کشت می شود و از آن در تهیه این سس استفاده می شود. مردم اندونزی معتقدند این سس را می توانند به تمام غذاهای محلی خود اضافه کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.