سوغات گرجستان

بهترین سوغات گرجستان

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور گرجستان که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد، یکی از کشورهایی با نواحی گردشگری متعدد است که هرساله افراد زیادی را به‌سوی خود می‌کشد و سوغات گرجستان را به گردشگران این کشور معرفی می کند. جمعیت این کشور حدود ۴ میلیون نفر و مساحت آن ۶۹, ۷۰۰ کیلومترمربع است. تفلیس که پایتخت این کشور محسوب می‌شود، یکی از نقاط محبوب در سراسر دنیا به علت جاذبه‌های گردشگری و آب‌وهوای مناسب به شمار می‌رود؛ این کشور علاوه بر نقاط گردشگری، به دلیل قرار گرفتن در دو قاره آسیا و اروپا، از اهمیت سیاسی ویژه‌ای نیز برخوردار است.

از نظر ویژگی‌های جغرافیایی، این کشور به دلیل برخورداری از دریا، جنگل و کوه‌های اطراف، آب‌وهوای متفاوتی دارد؛ اما به‌طور معمول آب‌وهوای این کشور، به‌صورت مه‌آلود، با ریزش اندک برف و باران دیده می شود اما قسمت شرق کشور به دلیل برخوردار نبودن از این موقعیت، آب و هوایی کمی خشک‌تر از قسمت غرب را دارد.

دین مردم، مسیحی ارتدوکس و زبان آن‌ها گرجی کارتولی است. ما در این مقاله، قصد داریم درباره بهترین سوغات گرجستان، مطالبی را به شما ارائه دهیم؛ اما اطلاعاتی مختصر در خصوص کشور گرجستان به شما داده شد تاکمی با آن آشنا شوید.

طرح خینکالی با جوراب

خینکالی، نام غذایی بسیار معروف در کشور گرجستان است. ایده بسیار جالبی که طرح غذای معروف خود را، بر روی جوراب‌ها، به‌عنوان سوغاتی جالب برای افراد کم سن و سال و حتی بزرگ‌سالان به فروش می‌رسانند. تنوع زیادی که در رنگ‌بندی این جوراب‌ها وجود دارد، شما را به خرید آن‌ها جذب می‌کند تا آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی‌ های گرجستان داشته باشید.

سوغاتی های گرجستان

میناکاری روی جواهرات

یکی از محبوب‌ترین سوغات گرجستان به‌صورت صنایع‌دستی آماده می‌شود، میناکاری بر روی جواهرات است که این هنر، از فرهنگ و تاریخ گذشته آن‌ها خبر می‌دهد. این مورد از سوغاتی، می‌تواند گزینه مناسبی برای بانوان باشد.
هنرمندانی که عمل میناکاری را انجام می‌دهند، معمولا بر روی سینه‌ریز، گردنبند، گوشواره و انگشتر، طرح موردنظر خود را زده و اکثرا رنگ‌های سفید، سبز، قهوه‌ای، آبی و طلایی را به کار می‌برند. ما این سوغاتی را به‌عنوان یادگار از کشور گرجستان به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای دوستان خود ببرید.

رزرو تور اقساطی گرجستان با خدمات استثنایی و گشت های مهیج

رومیزی‌های محلی کشور گرجستان

کشور گرجستان به صنایع‌دستی و آثار هنری، اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. رومیزی‌های محلی کشور گرجستان، با چهار رنگ اصلی قرمز، سفید، آبی و سبز دوخته می‌شود که به دو صورت چاپ دستی و صنعتی آن را تولید می‌کنند. این رومیزی ها یکی از بهترین سوغات گرجستان می باشد.
تنوع طرح‌های این رومیزی، می‌تواند زیبایی خاصی به میز شما بدهد و شمارا به خریدن آن‌ها وسوسه کند. یکی از مراکز خریدی که رومیزی‌های سنتی زیادی برای فروش دارد، گالری ۲۷ در شهر تفلیس است که شما می‌توانید به آنجا مراجعه کرده و این سوغاتی شیک را خریداری کنید.

بهترین سوغات گرجستان

لباس با چاپ عکس بومی

چاپ کردن عکس دلخواه خود بر روی لباس، مدتی است که در بین مردم رواج یافته و در کشور گرجستان، از این مورد به‌عنوان یکی از سوغات گرجستان، یاد می‌شود و انواع آن به فروش می‌رسد. طراحان مد و طراحی در کشور گرجستان، سعی می‌کنند تا موارد فرهنگی، مانند شخصیت‌های مهم تاریخی را با طرح‌های مدرن ترکیب کنند که جوان‌پسند باشد، سپس آن‌ها را تولید کرده و به فروش برسانند. یکی از مکان‌هایی که فروش این سبک لباس‌ها در آن بسیار رایج است، samoseli pirv نام دارد که در کشور گرجستان، در شهر تفلیس به‌عنوان مرکز خرید لباس‌های چاپی معروف است.

خرید تور اقساطی تفلیس تنها با یک چک صیادی بنفش

ظروف سرامیکی گرجستانی

ظروف سرامیکی یکی از محبوب ترین سوغاتی‌ های گرجستان می باشد. طراحی بر روی ظروف سفالی و سرامیکی، از مهم‌ترین هنرهایی است که مردم اکثر کشورها، مخصوصا گرجستان، از آن استفاده می‌کنند. طراحی بر روی ظروف سرامیکی با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، این محصول را به‌عنوان سوغاتی عالی که برای دکور هم مناسب است، به شهرت رسانده، بنابراین به شما توصیه می‌شود که حتما از این ظرف‌های سفالی دیدن کنید. نکته قابل‌توجهی که باید در نظر بگیرید، این است که هنگام خرید ظروف سفالی، از نداشتن ترک در اطراف آن، مطمئن شوید.

محبوب ترین سوغات گرجستان

چرم‌های گوناگون در کشور گرجستان

اهمیت چرم در کشور گرجستان بسیار زیاد است. صنایع‌دستی متعددی مانند لباس‌های مختلف و کیف پول، از محبوب‌ترین سوغات گرجستان محسوب می‌شوند و خیاط‌های گرجستانی در تولید لباس، از چرم بهره می‌برند، همچنین استفاده از چرم در پوشاک دیگر مانند کفش و کیف رایج است بنابراین شما می‌توانید با سر زدن به فروشگاه‌های چرمی که در مراکز خرید کشور گرجستان قرار دارد، این دسته از سوغاتی‌ها را به‌عنوان یادبود از کشور گرجستان را برای خود تهیه کنید.

فرش گرجی

فرش، یکی از مهم‌ترین سوغات‌هایی است که در کشورهای گوناگون، ازجمله گرجستان، از اهمیت زیادی برخوردار شده و طرح فرش‌های کشور گرجستان، بیشتر حالت سنتی دارد و در آن حالت گیاهان، نقاشی حیوانات و استفاده از اشکال هندسی، رواج دارد. یکی از مکان‌هایی که این فرش‌ها را باکیفیت بالا عرضه می‌کند، گالری قفقاز در شهر تفلیس است.

سوغات گرجستان

جواهرات سنتی و محلی کشور گرجستان

طرح‌های طلا و جواهر در این کشور بسیار گسترده است. برخی از طراحان، با استفاده از طرح‌های تاریخی، قصد نشان دادن فرهنگ تاریخی خود رادارند؛ آن‌ها با استفاده از طراحی نقش‌های تاریخی بر روی جواهرات طلا، سوغات گرجستان را رونق داده و آن را به‌عنوان یکی از محصولات نمونه در صنعت گرجستان معرفی کرده‌اند.

بهترین مکان که شما می‌توانید جواهرات سنتی طلا را از کشور گرجستان خریداری کنید، در اطراف موزه ملی باستان‌شناسی شهر پایتخت گرجستان است. در این مکان، عتیقه‌جات هم فروخته می‌شود؛ اما باید مبالغ زیادی را برای خرید آن‌ها پرداخت کنید.

ظروف گوناگون و جواهرات برنجی و مسی

هنگام بازدید از شهر تفلیس، حتما از پل خشک بازدید کنید؛ زیرا این مکان، یکی از معروف‌ترین بازارها و مراکز خرید در سراسر کشور محسوب می‌شود و صنایع گوناگون، مانند صنایع‌دستی، تنوع خاصی در محصولات آن به وجود آورده است.
مردمان گرجی از زیورآلات و ظروف که از جنس مس و برنج هستند، به‌عنوان محصول مختص به سرزمین خود در صنعت فروش سوغات فلز بهره می‌برند. جواهرات برنجی مانند شمعدان، جام شراب و گلدان از مهم‌ترین نمونه‌های سوغات گرجستان شمار می‌روند.

سوغاتی‌ های گرجستان، معمولا در سراسر دنیا، یافت می‌شوند و طرفداران پرشوری برای خود، پیداکرده‌اند. ما در این مقاله، تلاش کردیم تا شمارا با بهترین سوغات گرجستان آشنا کنیم تا اطلاعات شما بالا رفته و در صورت سفر به گرجستان خرید آن‌ها را فراموش نکنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص خرید تور قسطی گرجستان با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.