برای گردش دبی بهتر است یا ابوظبی؟

دبی یا ابوظبی؛ کدام برای سفر بهتر است؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

امارات متحده عربی، یکی از همسایگان ایران است که جاذبه های توریستی و تجاری بسیاری دارد. این کشور یکی از مهم ترین کشورهای توریستی جهان است و هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران راهی آن می شوند. تور اقساطی امارات برای توریست ها و گردشگران ایرانی نیز بسیار محبوب است؛ دلیل این محبوبیت بالا هم را در نزدیک بودن این کشور به ایران، امکانات خوب تجاری و اقتصادی و تفریحی و نیز قیمت مناسب آن می توان دنبال کرد. اما یک مسئله مهم برای مسافران و توریست هایی که به امارات می روند این است: دبی یا ابوظبی؟ کدام یک برای سفر و گردش بهتر است؟

مقایسه شهرهای ابوظبی و دبی

هر دو شهر دبی و ابوظبی از مهم ترین و بزرگترین شهرهای امارات هستند. در واقع این دو شهر مشهورترین شهرهای امارات به حساب می آیند. هم در ابوظبی و هم در دبی می توان امکانات تفریحی سرگرم کننده، مراکز تجاری بزرگ و مطرح، هتل های لوکس و گران قیمت و رستوران های مجلل و بزرگ را یافت. اما با این حال ممکن است برخی در انتخاب بین این دو شهر در تردید باقی مانده باشند و ندانند از بین دبی یا ابوظبی کدام را برای گردش و اقامت خود برگزینند.

آنچه که باید درباره امارات بدانید را در راهنمای سفر به امارات مطالع نمایید.

البته شهرت شهر دبی و امکانات و مراکز تفریحی و تجاری آن بیشتر است. به همین دلیل بسیاری فکر می کنند ابوظبی به اندازه دبی برای مسافران نمی تواند مقصد سرگرم کننده و مناسبی باشد. ما در این مطلب نگاهی دقیق تر به این موضوع خواهیم داشت و به شکلی عمیق به ویژگی ها و مزیت های هر یک از دو شهر دبی و ابوظبی نگاه می کنیم. اگر برای شما هم سوال است که از بین دبی یا ابوظبی کدام برای سفر بهتر است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دبی یا ابوظبی؟ کدام یک برای سفر بهتر است؟
مقایسه دو شهر دبی و ابوظبی

نگاهی به پیشینه دبی و ابوظبی

اولین مسئله ای که می خواهیم برای پاسخ به دو راهی دبی یا ابوظبی مورد بررسی قرار دهیم، پیشینه و تاریخچه این دو شهر است. شهر ابوظبی مرکز شیخ نشین ابوظبی است. ابوظبی بزرگترین و پرجمعیت ترین شیخ نشین از بین 7 شیخ نشین کشور امارات است. این شهر پایتخت رسمی امارات متحده عربی بوده و از گذشته ای دور مهم ترین منطقه در کشور امارات محسوب می شده.

اما شهر دبی با وجود آن که نشانه هایی از تمدن های بسیار قدیمی در آن یافت شده است، در ده های اخیر اهمیت پیدا کرده است. رشد و اهمیت یافتن شهر دبی از آن جایی شروع شد که در این شهر نفت کشف شد و توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران خارجی را به دبی جلب کرد. از سال 1966 فعالیت های نفتی در دبی آغاز شد و به تبع آن، رشد و گسترش دبی رشدی روزافزون پیدا کرد.

در طی حدود 5 دهه گذشته، دبی از یک خلیج کوچک به یکی از مدرن ترین شهرها در جهان تبدیل شد. امروزه دبی یکی از نمادهای اصلی و مهم در گردشگری به حساب می آید. جاذبه های متعددی این شهر را به مقصدی ایده آل برای تمام گردشگران از سراسر دنیا تبدیل کرده است.

برای سفر به شهر زیبای دبی می توانید تور اقساطی دبی را از آژانس پیله های عصر پرواز رزرو نمایید.

دو شهر ابوظبی و دبی هر دو از مهم ترین شهرها در امارات هستند و امکانات بی نظیری دارند. به سادگی نمی توان گفت کدام یک از این دو شهر برای مسافرات مقصد بهتری هستند. به همین دلیل ما این مسئله را از جنبه های مختلف مانند هزینه های سفر، امکانات تفریحی و زمان مسافرت بررسی می کنیم. در نهایت شما با مطالعه این مطالب می توانید تصمیم بگیرید از بین دبی یا ابوظبی کدام برای سفر بهتر است؟

مقایسه امکانات دو شهر دبی و ابوظبی
شهر دبی یا ابوظبی؟ کدام یک برای سفر مناسب است؟

از بین دبی یا ابوظبی، کدام یک امکانات تفریحی بهتری دارد؟

در دبی جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی واقع شده است. برخی از این جاذبه ها شهرتی جهانی دارند. مانند برج خلیفه که بلندترین برج جهان است و چشم اندازی زیبا و با شکوه از شهر دبی از آن جا قابل مشاهده است. دیگر جاذبه توریستی دبی، موزه دبی است؛ این موزه در قلعه ای مربوط به قرن 18م میلادی قرار گرفته است.

دبی مال، دیگر جاذبه توریستی مهم شهر دبی است. این مرکز خرید بسیار بزرگ علاوه بر آن که مرکز بهترین اجناس و کالاهای مختلف است، امکانات تفریحی متعددی مانند پیست اسکی و پردیس سینمایی نیز دارد. هم چنین آکواریوم دبی که بزرگترین آکواریوم جهان است در دبی مال واقع شده. توریست ها با مراجعه به این محل شگفتی های دنیای زیر آب را به شکلی متفاوت مشاهده می کنند.

برای داشتن یک سفر ایده آل پیشنهاد می کنیم، قبل از سفر حتما راهنمای سفر به دبی را مطالعه نمایید.

شهر ابوظبی هم امکانات تفریحی بسیاری دارد. یکی از معروف ترین مرکز تفریحی ابوظبی، دنیای فراری است. پارکی که محل برگزاری مسابقات فرمول 1 بوده و معماری خاص و زیبایی دارد. از دیگر مراکز تفریحی و دیدنی در ابوظبی می توان مسجد بزرگ شیخ زائد را نام برد. مسجدی که شکوه و زیبایی خیره کننده ای دارد. قصر الحسن، باغ وحش امارات و Yas Waterworld از دیگر جاذبه های تفریحی ابوظبی هستند.

مقایسه هزینه های دبی و ابوظبی
چرا بیشتر افراد دبی را برای گردش انتخاب می کنند؟

از بین دبی یا ابوظبی، کدام یک هزینه های کمتری دارد؟

ابوظبی پایتخت امارات است و بخش قابل توجهی از افراد ثروتمند این کشور در این شهر زندگی می کنند. جمعیت ساکن در ابوظبی یکی از ثروتمندترین جمعیت ها در دنیا شناخته می شود و به همین دلیل هزینه های زندگی، اقامت و گردش در ابوظبی نسبتا زیاد است.

اما در شهر دبی امکانات مختلف مانند هتل ها و رستوران ها با قیمت های مناسب تری عرضه می شوند. بسیاری از هتل ها و رستوران های شهر دبی با وجود قیمت ارزان یا متوسط، کیفیت بسیار خوبی دارند. هم چنین هزینه های مربوط به حمل و نقل یا خورد و خوراک در دبی به طور میانگین از ابوظبی کمتر است. به همین دلیل اگر قصد یک سفر اقتصاد دارید، دبی مقصد بهتری است.

آیا بهترین ساحل های دبی را می شناسید؟

از بین دبی یا ابوظبی، کدام یک آب و هوای بهتری دارد؟

از نظر آب و هوایی تفاوت قابل توجهی بین دبی یا ابوظبی وجود ندارد. هر دو این شهرها آب و هوایی گرم دارند. مخصوصا در تابستان ها آب و هوای این دو شهر بسیار گرم می شود و همین موضوع یکی از مشکلات مسافرانی است که به این شرایط جوی عادت ندارند. آب و هوای دبی به دلیل مجاورت با خلیج فارس مرطوب تر از ابوظبی است.

با این حال در زمستان آب و هوای دبی و ابوظبی بسیار بهتر و مناسب تر است. به همین دلیل این مقطع زمانی بهترین زمان برای مسافرت به دبی یا ابوظبی بوده و مسافران زیادی به این دو شهر می روند. در پاییز و هم چنین اوایل بهار نیز آب و هوای ابوظبی و دبی مناسب و معتدل تر است.

مزایای سفر به دبی یا ابوظبی
تفریحات سفر به دبی و ابوظبی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.