بهترین غذاهای دبی

انواع غذاهای خیابانی دبی

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

دبی بزرگترین شهر کشور امارات و از مهم ترین شهرها در خاورمیانه است. این شهر هم از نظر تجاری، هم توریستی و هم اقتصادی اهمیت بسیار بالایی دارد. هر ساله تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگران از سراسر دنیا به امارات و دبی سفر میکنند تا از جاذبه های مختلف آن دیدن کنند. دبی برای ایرانیان نیز یک مقصد عالی برای تفریح و گشت و گذار است. در کنار مراکز خرید لوکس و امکانات تفریحی و توریستی گوناگون، غذاهای خیابانی دبی نیز یکی دیگر از جاذبه های این شهر محسوب می شوند.

شما عزیزانی که دوستدار غذاهای متنوع هستید، با انتخاب تور اقساطی دبی می توانید به این شهر متنوع سفر کرده و طعم غذاهای خیابانی دبی را تست نمایید.

در دبی انواع و اقسام رستوران ها را می توان پیدا کرد. از رستوران های بسیار گران قیمت و لوکس گرفته تا رستوران های متوسط و ارزان قیمت تر. در دبی حتی چندین رستوان ایرانی نیز وجود دارند که غذاهای لذیذی را به مشتریان خود عرضه داشته و شهرت زیادی هم دارند. اما اگر قصد دارید در دبی شکم گری کنید و تنها به غذاهای مختلف در رستوران های این شهر اکتفا نکنید، آشنایی با غذاهای خیابانی دبی می تواند برای شما مفید باشد.

معروف ترین غذاهای خیابانی دبی
بینظیرترین غذاهای خیابانی دبی

معروف ترین غذاهای خیابانی دبی

غذاهای خیابانی دبی برای بسیاری از توریست ها یکی از جاذبه های شهر دبی محسوب می شوند. این غذاها هم خوشمزه بوده، هم مواد مغذی زیادی دارند و هم قیمتشان کاملا مناسب است. محبوبیت این غذاها به حدی است که برخی از این غذاها شهرتی جهانی دارند. در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی بهترین غذاهای خیابانی دبی می پردازیم.

راهنمای سفر به امارات را بخوانید!

ساندویچ شیش تاووک

یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی دبی که شما باید آن را امتحان کنید، ساندویچ خوشمزه شیش تاووک است. این ساندویچ برای خود اهالی دبی کاملا شناخته شده است و مشتریان زیادی هم دارد اما ممکن است توریست ها با آن آشنایی نداشته باشند. ساندویچ شیش تاووک با استفاده از گوش مرغ نازک و خرد شده، ترشی جات، ادویه های مختلف و سیر پخته می شود و طعم بسیار لذیذی دارد. اگر قصد دارید در دبی شکم گردی کنید یا غذایی ارزان قیمت و در عین حال خوشمزه را میل نمایید، ما ساندویچ شیش تاووک را به شما پیشنهاد می کنیم.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی دبی
بهترین غذاهای خیابانی دبی

شاورما

تقریبا غیرممکن است لیستی از غذاهای خیابانی دبی ببینید که در آن نام شاورما مطرح نشده باشد. شاورما از آن دسته غذاهایی است که شهرت جهانی داشته و طرفداران آن بسیار زیاد هستند. این غذای معروف با استفاده از گوشت مرغ یا بره و گاهی گاو تهیه می شود. در پخت این غذا از سبزیجات معطر تازه و پیاز نیز استفاده شده است که موجب می شود شاورما طعم و بویی بسیار لذت بخش داشته باشد. مخلفات مختلفی که در کنار این غذا ارائه می شود لذت این غذا را چند برابر می کند. در یک کلام، اگر به دبی سفر کردید و قصد داشتید غذاهای خیابانی دبی را امتحان کنید، به هیچ وجه امتحان کردن شاورما را فراموش نکنید.

لذیذترین غذاهای خیابانی دبی
چشیدن طعم غذاهای خیابانی دبی

سمبوسه

سمبوسه یکی از غذاهایی است که در نقاط مختلف دنیا پخته می شود و برای خود ما ایرانی ها نیز کاملا آشناست. ظاهرا خاستگاه اولیه و اصلی سمبوسه هند بوده اما با این حال این غذا در کشورهای عربی از جمله امارات و شهر دبی جز محبوب ترین غذاها شناخته می شود. سمبوسه های دبی معمولا در شکل مثلثی پخته شده و در تهیه آن ها از گوشت گوسفند و مرغ استفاده شده است. در پخت سمبوسه به گوشت انواع ادویه ها و سبزیجات معطر افزوده می شود تا طعم آن را خاص تر کند.

تور قسطی امارادات با بهترین امکانات و شرایط برگزار می گردد.

سمبوسه غذایی بسیار مغذی است و اگر می خواهید در شهر و بین مراکز خرید گردش داشته باشید و در این بین غذایی هم بخورید، گزینه ای بسیار مناسب به حساب می آید. طرد و خوشمزه بودن سمبوسه معمولا مشتریان را مجاب می کند تا چندین تکه از آن را سفارش داده و نوش جان کنند.

ارزانترین غذاهای خیابانی دبی
قیمت های پایین عذاهای خیابانی دبی

رول چیپس عمان

اگر به غذاهایی که با استفاده از سیب زمینی پخته می شوند علاقه دارید، رول چیپس عمان غذایی است که باید آن را امتحان کنید. رول چیپس عمان از غذاهای محبوب در دبی است. این غذا که به عنوان یکی از غذاهای خیابانی دبی شناخته می شود، در کافه ها و رستوران ها نیز قابل سفارش است. رول چیپس عمان با استفاده از پنیر، سیب زمینی و ادویه تهیه می شود و طعم تندی دارد.

قوانین شهر دبی را بدانید!

مناکیش

مناکیش که گاهی اوقات با نام ماناکیش هم از آن یاد می شود، از دیگر غذاهای خیابانی دبی است که محبوبیت و شهرت زیادی دارد. مناکیش ساختاری مانند پیتزا دارد. برای تهیه مناکیش بر روی خمیر تکه های انواع گوشت، سبزیجات، ادویه و روغن های مختلف ریخته می شود و سپس هنگامی که همه این مواد به خوبی پخته شدند، می توان آن را میل کرد. این غذا به پیتزا شباهت زیادی دارد اما از اکثر پیتزاها ضخامتش بیشتر است. با توجه به پهن و گسترده بودن خمیر به کار رفته در تهیه مناکیش، این غذا برای مصرف چند نفره هم گزینه خوبی محسوب می شود.

بهترین غذاهای خیابانی دبی
خوشمزه ترین غذای خیابانی عربی

فلافل

فلافل از آن دسته غذاهایی است که نیاز به معرفی ندارد. این غذا که در ایران هم بسیار محبوب است، در خیابان های دبی عرضه می شود. قیمت این غذا بسیار پایین است؛ با این وجود، غذایی مغذی و انرژی بخش بوده و برای شکم گردی یا خورد و خوراک در حین گردش و خرید گزینه مناسبی به حساب می آید. فلافل غذایی اصالتا لبنانی است که با استفاده از نخود و ادویه تهیه می شود. یکی از انواع محبوب فلافل در دبی، فلافل عربی است که جز محبوب ترین غذاهای خیابانی دبی قرار می گیرد.

بهترین زمان سفر به دبی با توجه به آب و هوای آن چه فصلی است؟

لیگمات

لیگمات بیشتر از آن که یک نوع غذا باشد، نوعی شیرینی عربی است. لیگمات همانند بامیه است و طعمی بسیار خوشمزه دارد؛ به نحوی که اگر یکی از آن را میل کنید باز هم آن را امتحان خواهید کرد. لیگمات که بسیار طرد و شیرین است و با قرار گرفتن در شیره خرما طعمی خوشمزه تر هم پیدا می کند، یکی از انتخاب های محبوب در بیت غذاهای خیابانی دبی است. در صورتی که قصد دارید یک میان وعده خوشمزه و مغذی و سالم را در دبی امتحان کنید، حتما لیگمات را در ذهن خود داشته باشید.

خاص ترین غذای خیابانی دبی
بهترین غذای خیابانی در دبی

آبمیوه ها و دسرها

با توجه به این که آب و هوای دبی گرم است و مخصوصا در فصل های گرم سال تحمل این گرما دشوار است، وجود آبمیوه فروشی و دسر فروشی های متعدد در این شهر موضوعی قابل پیش بینی است. در دبی آبمیوه فروشی های بسیاری وجود دارد. آب میوه های مختلف در این مغازه ها به فروش می رسند و یک میان وعده عالی و خوشمزه برای کسانی است که در دبی مشغول گردش یا خرید هستند.

برای سفر به شهر دبی می توانید، راهنمای سفر به دبی رامطالعه نمایید تا بتوانید به طور کامل با قوانین این شهر آشنا شوید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.