معروف ترین خیابان های دبی

معروف ترین خیابان های دبی

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۲ دقیقه

شهر دبی در چند دهه اخیر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده و هر ساله پذیرای توریست-های زیادی با تور اقساطی دبی از سراسر دنیا است. این شهر صاحب خیابان های معروف و منحصربفردی است که جاذبه های زیادی همچون مراکز تفریحی، تجاری و خرید را در خود جای داده اند. در این مقاله به معرفی معروف ترین خیابان های دبی خواهیم پرداخت.

بزرگراه شیخ زائد

خیابان الرقه در منطقه دیره

یکی از معروف ترین خیابان های دبی، خیابان الرقه است. این خیابان از قدیمی ترین خیابان های منطقه دیره دبی محسوب می شود. منطقه دیره از مناطق مهم و اصلی دبی است و در شرق این شهر قرار دارد. قرار گرفتن عطرفروشی ها، مغازه های ادویه فروشی و طلا فروشی ها در کنار یکدیگر یکی از ویژگی های خاص این مکان است، زیرا باعث قرار گرفتن مجموعه ای از سبک زندگی سنتی عربی و سبک مدرنیته در کنار هم شده و جلوه متفاوتی به این خیابان بخشیده است.

در گذشته منطقه دیره که از معروف ترین خیابان های دبی می باشد، به عنوان مرکز اقتصادی، تجاری و بازرگانی شهر دبی شناخته می شد که با گذشت زمان و بوجود آمدن تغییراتی، امروزه بیشتر به عنوان منطقه تاریخی از آن یاد می شود.

خواندن مطلب “راهنمای سفر به دبی” برای کسانی که قصد سفر به این شهر زیبا دارند را توصیه می کنیم.

برج ساعت دیره که یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی دبی است، در معروف ترین خیابان های دبی واقع شده و هتل ها، کافه ها و رستوران های زیادی گرداگرد خیابان الرقه را فرا گرفته اند. علاوه بر این موارد، برگزاری فستیوال-های خرید دبی در محله های الرقه یکی دیگر از جذابیت های این خیابان قدیمی به حساب می آید که با استقبال خوبی از سوی گردشگران و توریست ها مواجه می شود.لازم به ذکر است که بیشتر هتل ها، رستوران ها، مکان های تفریحی و مراکز خرید در غرب منطقه دیره واقع شده اند. یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی یعنی مرکز خرید دیرهCity Center Deira) ) نیز در این منطقه قرار دارد.

شما در منطقه دیره می توانید در هر نوع هتل مجلل و لوکسی مانند Hyatt Regency Dubai، Sheraton Dubai Creek Hotel & Towers، Flora Park Deluxe Hotel اقامت کرده و یک سفر رویایی را تجربه نمایید. البته نکته مثبت این است که چنانچه به دنبال هتل با قیمت مناسب هم باشید، در این منطقه می توانید چنین اقامتگاه هایی را پیدا کنید.

خیابان الرقه در منطقه دیره

بزرگراه شیخ زائد

بزرگراه شیخ زائد یکی از معروف ترین خیابان های دبی است. زمانیکه از بزرگراه شیخ زائد عبور کنید متوجه خواهید شد این بزرگراه از مرکز شهر شروع شده و به ابوظبی می رسد. بزرگراه شیخ زائد بسیاری از مناطق مانند نخل جمیرا و مارینای دبی را به یکدیگر متصل کرده و در امتداد و کنار این بزرگراه تعداد زیادی از برج های بزرگ شهر دبی واقع شده است.

بزرگراه شیخ زائد پیش از این، جاده دفاع نام داشت که بعدها رئیس جمهور امارات متحده آن را به بزرگراه شیخ زائد تغییر نام داد. وجود بیش از هفت باند در اکثر قسمت های بزرگراه شیخ زائد باعث کاهش چشمگیر ترافیک در این منطقه شده است. در واقع در حین گذشتن از این بزرگراه که از معروف ترین خیابان های دبی می باشد، با مشاهده برج ها و آسمان خراش های سر به فلک کشیده می توان تسلط و تمرکز شهر دبی را در میان شهرهای امارات متحده به خوبی درک کرد.

کارت گردشگری دبی، بهترین دوست شما در سفر به دبی

همانطور که عنوان کردیم برج های مسکونی و مراکز تجاری زیادی در اطراف بزرگراه شیخ زائد قرار دارند. به عنوان مثال در شمال غربی این بزرگراه برج دفتر پادشاه، برج جهانی API، برج سما، برج تجاری گراسونور، برج الدوراه، برج سندس، برج صحرا، برج المناره، برج خلید العطر، برج شیخ احمد، هتل تاج سفید و هتل شنگریلا واقع شده است. همچنین برای اقامت در اطراف بزرگراه شیخ زائد می توان از هتل-های لوکسی مانند Millennium Plazza و Nassima Royal Hotel و Shangri-la Hotel Dubai نام برد.

خیابان الرقه در منطقه دیره

خیابان جمیرا

خیابان جمیرا یکی از زیباترین و معروف ترین خیابان های دبی است. شن های سفید رنگ در قسمت-های ساحلی جمیرا، زیبایی خیره کننده ای به این خیابان بخشیده است. منطقه جمیرا که به سه بخش جمیرا ۱، جمیرا ۲ و جمیرا ۳ تقسیم شده، بیشتر گردشگران اروپایی را به خود جذب می کند زیرا مجلل-ترین و لاکچری ترین هتل ها در این‌ منطقه قرار دارند. یکی از جاذبه های جمیرا که از معروف ترین خیابان های دبی می باشد، برج العرب است که به عنوان نماد شهر دبی شناخته می شود و تنها هتل ۷ ستاره جهان است. این برج تا سال ۱۹۹۰ هتل شیکاگو نام داشت.

بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی از سال است؟

علاوه بر این؛ پارک آبی وایلد وادی که یکی از مراکز تفریحی معروف شهر دبی است، در قسمت جنوب جمیرا قرار دارد. هتل باشکوه آتلانتیس نیز در راستای ساحل و در جزیره نخل جمیرا واقع شده که این جزیره یکی از بزرگ ترین جزایر ساخته دست انسان محسوب می گردد. از دیگر هتل های این خیابان می-توان از هتل مینا السلام، هتل القصر و هتل دارالمصیف نام برد.

خیابان جمیرا

مرکز شهر دبی

وقت آن است که به منطقه داون تاون دبی یا همان مرکز شهر دبی بپردازیم. این منطقه در شمال غربی شهر الوصل و کنار بزرگراه شیخ زائد قرار دارد. باید عنوان کنیم یکی از معروف ترین خیابان های دبی بوده و بسیاری از بزرگ ترین اماکن شهر دبی مانند مرکز خرید دبی و برج خلیفه در این منطقه واقع شده است.

به طور کلی، وجود جاذبه های توریستی زیاد در این محدوده شهر، باعث مشهور شدن آن بعنوان معروف ترین خیابان های دبی شده اند. از فواره دبی، برج ویستا، تراموای دو طبقه دبی، هتل آدرس داون تاون، مرکز خرید دبی مال و برج خلیفه می توان به عنوان جاذبه های این منطقه نام برد. در ادامه به علت جذاب و معروف ترین خیابان های دبی و تعدادی از این جاذبه ها در معروف ترین خیابان های دبی اشاره خواهیم کرد:

برج خلیفه

برج خلیفه، بلندترین سازه جهان و البته بلندترین سازه ساخت انسان است. این برج در مدت کمتر از ۶ سال و با هزینه ای حدود یک و نیم تریلیون دلار ساخته شد.

معروف ترین پارک های آبی دبی، بمب هیجان در سر به شهر دبی

فواره دبی

فواره دبی با بیش از ۶۰۰۰ چراغ و ترکیبی از موسیقی معاصر عربی تا موسیقی کلاسیک جهانی، یک قاب محصور کننده را به نمایش می گذارد. این فواره که آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر پرتاب می-کند، توسط یک شرکت امریکایی طراحی و ساخته شده است.

فواره دبی

مرکز خرید دبی مال

مرکز خرید دبی مال با داشتن ۱۲۰۰ فروشگاه، عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان را به خود اختصاص داده است. وجود جذابیت هایی مانند پیست یخ، آکواریوم و باغ وحش آبی در دل این مرکز خرید، برای بازدیدکنندگان تداعی کننده سرزمین عجایب است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.