راهنمای سفر به کلمبو

راهنمای سفر به کلمبو

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

کلمبو بزرگ ترین شهر و پایتخت سریلانکا است، دیدنی ها و زیبایی های این شهر گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شهر کلمبو نسبتا شلوغ، بافرهنگ ها و اقوام مختلف در قرن شانزدهم توسط پرتغالی ها فتح و در قرن هفدهم نام کلمبو برایش انتخاب شد. این شهر با بناهای امروزی و مدرن که با دوران استعمار تلفیق شده، بسیار جالب و زیبا به نظر می رسد.

باید بدانید که اروپایی ها هم مانند مردمان شرق آسیا در این شهر زیبا زندگی می کنند، در کلمبو بندری طبیعی وجود دارد که از قدیم موردتوجه بازرگانان بریتانیایی، عربی، پرتغالی و هلندی بوده و مکان مناسبی برای تجارت به شمار می رفت. در این مقاله سعی نمودیم تا راهنمای سفر به کلمبو را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

برای سفر به کلمبو، تور قسطی سریلانکا را رزرو نمایید.

درباره شهر کلمبو

کلمبو در غرب جزیره سریلانکا و در نزدیکی شهر سری جایاواردنپورا کوته واقع شده، جمعیت این شهر حدود یک میلیون نفر است. وضعیت آب وهوا در اکثر روزهای سال تقریبا یکسان بوده و برای برنامه ریزی سفر هیچ محدودیتی نخواهید داشت. تنها تغییر اساسی آب وهوا در کلمبو در طول فصل باران های مانسون یا موسمی است که از ماه مه تا آگوست و از اکتبر تا ژانویه طول می کشد، به غیراز فصل بارانی که بین ژوئن و سپتامبر به بیشترین حد خود می رسد. زبان رسمی آن ها سینهالی، تامیلی و واحد پول سریلانکا روپیه است.

راهنمای سفر به کلمبو
زیبایی های شهر کلمبو

بهترین زمان برای سفر

با راهنمای سفر به کلمبو می توان اطلاعات زیادی در مورد آب وهوا و موقعیت جغرافیایی آن کسب کرد. برای سفر به این شهر زیبا در تمام طول سال می توانید برنامه ریزی کنید و هیچ محدودیتی ندارید چون ازآنجایی که کلمبو آب وهوای نسبتا ثابتی دارد، به غیراز فصل باران های موسمی که بین ژوئن تا سپتامبر به اوج خود می رسد، در بقیه ی ماه ها هوا کاملا مطبوع و مناسب برای سفر است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین زمان سفر به کلبمو را بخوانید.

هزینه غذا در کلمبو

یکی از جذاب ترین بخش های یک سفر تجربه غذایی آن است و برای داشتن این تجربه لذت بخش، بهتر است قبل از سفر، درباره غذاهای معروف و محبوب آنجا تحقیقاتی کرده باشیم. باراهنمای سفر به کلمبو می توانیم اطلاعات زیادی در مورد غذاهای این شهر به دست آوریم. از غذاهای معروف سریلانکا می توانیم هاپرز رشته ای که از آرد برنج و شیر نارگیل تهیه می شود، سمبوسه، کوتو روتی، هاپرز تخم مرغ و وود اپل را نام ببریم. کم هزینه ترین غذایی که می توانید در این شهر بخورید، برنج و کاری است.

بهترین غذاهای خیابانی کلمبو
هزینه های خورد و خوراک در کلمبو

بهترین رستوران ها در کلمبو

یکی از رستوران هایی که در راهنمای سفر به کلمبو می توان به آن اشاره کرد، رستوران دلاگون است که جزو گران ترین رستوران های این شهر بوده و در آن انواع غذاهای خوشمزه دریایی سرو می شود. در سفر خود به این شهر زیبا حتما به سراغ این رستوران شیک و گران قیمت بروید و از خوردن غذاهای آن لذت ببرید.

رستوران Burgers King که ازجمله رستوران های ارزان قیمت همراه با کیفیت عالی در شهر کلمبو بوده و به عنوان یک انتخاب خوب برای وعده های غذایی خوشمزه شما می تواند گزینه مناسبی باشد. انواع فست فودها، غذاهای آمریکایی و محلی را می توانید در این رستوران زیبا با منظره ای چشم نواز میل کنید.

هتل های لوکس و ارزان کلمبو

در راهنمای سفر به کلمبو می توانید از بهترین و ارزان ترین هتل ها استفاده کنید و بنا به بودجه ای که در نظر دارید و امکاناتی را که می خواهید، هتل خود را انتخاب کنید. از بهترین اقامتگاه های کلمبو می توان به هیلتون که نزدیک به اقیانوس هند است اشاره کرد. همچنین اوشن فرانت، کاسا کلمبو کالکشن، سینامون لیک ساید، کینگز بری از دیگر هتل های لوکس و محبوب در این شهر هستند. از اقامتگاه های 2 ستاره و ارزان قیمت هم در کلمبو می توان به هتل بک پک لانکا، سیتی رست فورت، وی جی سیتی و سیتی متل اشاره کرد.

قیمت رزرو هتل های کلمبو

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

ما ایرانی ها برای ورود به کشور سریلانکا نیاز به ویزا نداریم و کافی است در فرودگاه، با دادن گذرنامه وارد این کشور شویم و اجازه اقامت یک ماهه را در سریلانکا داشته باشیم. برای ورود به این کشور شخص متقاضی به همراه مدارک موردنیاز و پاسپورت به فرودگاه می رود و ویزای یک ماهه برایش صادر می شود. اگر نیاز به تمدید ویزای خود دارید بعد از یک ماه باید به مقامات این کشور مراجعه و درخواست تمدید ویزای خود را کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا: مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی سریلانکا شامل 2 قطعه عکس، فتوکپی از صفحه اعتبار پاسپورت و مشخصات، بلیط رفت وبرگشت، نامه معرفی از محل کار و پاسپورت است. البته به صورت آنلاین هم می توانید ویزا را تهیه کنید که به کردیت کارت نیاز دارید و در این صورت اعتبار پاسپورت شما باید حداقل شش ماه باشد، همچنین با راهنمای سفر به کلمبو می توانید شرایط و مراحل اخذ ویزا را مطالعه کرده و اطلاعات خوبی را به دست آورید.

هزینه سفر

با راهنمای سفر به کلمبو می توانیم اطلاعاتی در مورد هزینه های سفر و اینکه چه پولی را باید با خود به این کشور ببریم، داشته باشیم. همان طور که گفتیم واحد پول سریلانکا روپیه است و به 100 سنت سریلانکا تقسیم می شود. برای هزینه های سفر خود می توانید از روپیه این کشور و یا دلار استفاده کنید.

هزینه های حمل ونقل

گزینه های مختلفی برای حمل ونقل در این شهر وجود دارد که به شرح زیر است. اتوبوس های درون شهری که به هر محل و هر شهر و روستایی رفت وآمد دارند، تاکسی های سریلانکا که همگی دارای تاکسی متر هستند و با دسترسی آسان می توانید هر ساعت از شبانه روز از آن ها استفاده کنید. تاک تاک (موتورهای سه چرخ) که این موتورها با نام تاک تاک یا باجاجس مشهور هستند و نرخ آن ها با یکدیگر متفاوت است.

وسایل حمل و نقل عمومی در کلمبو

جاذبه های گردشگری

برای دیدن این شهر توریستی با مناظر دیدنی بسیار، با توجه به راهنمای سفر به کلمبو و این نکته که قبل از سفر به هرجایی باید اطلاعات کافی در مورد جاذبه های آن شهر یا کشور داشته باشیم و مطالبی که در بالا به آن اشاره شد، اکنون به معرفی چند مکان گردشگری و مراکز خرید در کلمبو می پردازیم.

شهر باستانی سیگیریا که قصری متعلق به شاه کاساپا است و ورودی این قلعه شبیه به شیر سنگی، تراشیده شده و شکوه و عظمت خاصی دارد. شهر تاریخی آنوراداپورا که نخستین پایتخت باستانی سریلانکا بوده و سالانه هزاران توریست برای دیدن اماکن مذهبی و تاریخی و معابد آن به این منطقه می آیند. شهر تاریخی گاله که درواقع هلندی ها در قرن 16 این شهر را ساختند و در برابر حمله دشمنان آن را محصور کردند.

این شهر در فاصله 130 کیلومتری کلمبو، واقعا ارزش یک بار بازدید را دارد. غار دامبولا که بزرگ ترین و سالم ترین غار در جزیره محسوب می شود و داخل آن نقاشی های زیبایی وجود دارد و دورتادور غار تعداد 150 مجسمه گذاشته شده که زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است.

بهترین سوغاتی های سریلانکا چیست؟

مراکز خرید در کلمبو

در راهنمای سفر به کلمبو به این نکته اشاره کردیم که این شهر مراکز خرید متعددی دارد و تنوع بسیاری در کالاها و محصولات آن ها به چشم می خورد. پس مطمئنا در سفر به این شهر توجه شمارا به خود جلب کرده و دوست دارید به آنجا بروید و خرید کنید. ما در این مقاله مهم ترین مراکز خرید در کلمبو را به شما معرفی می کنیم. فروشگاه بزرگ صنایع دستی لاکسالا، مرکز خرید مجستیک سیتی، مرکز خرید اودل، برفوت گالری، لیبرتی پلازا از مهم ترین مراکز خرید در کلمبو هستند.

مراکز خرید لاکچری کلمبو

در آخر با توجه به راهنمای سفر به کلمبو و مطالب مفیدی که برای گردش و خوش گذرانی لازم داشتید، به شما معرفی شد و امیدواریم برای برنامه ریزی و انتخاب هتل، رستوران ها، مراکز تفریحی و دیدنی، هزینه ها و دیگر موارد ذکرشده به کمکتان بیاییم و بتوانید سفر خوبی را به همراه خانواده و دوستان خود داشته باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.