بهترین فصل سفر به کلمبو

بهترین زمان سفر به کلمبو

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کلمبو، دومین و بزرگ‌ترین شهری است که در کشور سریلانکا قرار دارد و به‌عنوان پایتخت‌ تجاری آن محسوب می‌شود. جمعیت آن نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر محاسبه‌شده و جوانب مختلف تاریخی، فرهنگی و اجتماعی زیادی در این کشور دیده می‌شود. به دلیل اهمیت فراوان به موضوعات فرهنگی برای گردشگران تور اقساطی سریلانکا در بهترین زمان سفر به کلمبو، این کشور دارای سالن‌های زیادی برای برگزاری مراسم‌های گوناگون مانند کنسرت، تئاتر، نمایش و همایش‌های مذهبی، است.

بهترین زمان سفر به کلمبو

شهر کلمبو از مهمترین نقاط گردشگری دنیا

شهر کلمبو در گذشته، بناهای سنتی زیادی داشته؛ اما با مرور زمان، با مدرن شدن ساختمان‌ها، این شهر تبدیل به یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری برای افراد سراسر دنیا شد. زمانی نزدیک به دو هزار سال پیش، این ناحیه یک بندر تجاری برای تاجران به شمار می‌رفته و تاجران چینی و رومی در آنجا به تجارت مشغول بودند.

شهر سری جایاواردنپورا، پایتخت سیاسی کشور سریلانکا، نزدیک به شهر کلمبو واقع‌شده است. قدمت این کشور تقریباً به ۳ هزار سال می‌رسد؛ اما اکنون با معماری‌های مدرن، توانسته یکی از مکان‌هایی شود که هرساله گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات وقت و سرگرمی خود به آنجا می‌روند. ما در این مقاله، می‌خواهیم شما را با بهترین زمان سفر به کلمبو آشنا کنیم؛ قبل از آن‌هم توضیح مختصری درباره کلمبو به شما داده شد تا با این ناحیه آشنایی مختصری پیدا کنید.

شهر کلمبو از مهمترین نقاط گردشگری دنیا

بهترین زمان سفر به کلمبو برای خرید

آب‌وهوا یکی از ارکان بسیار مهم برای گردشگری به‌حساب می‌آید که نقش بسیار مهمی بر این موضوع دارد؛ در این بخش می‌خواهیم بهترین زمان سفر به کلمبو را برای شما بازگو کنیم. در شهر کلمبو، آب‌وهوا در اکثرا ماه‌های سال، گرم است و احتمال باریدن باران در ماه‌های سال درصد کمی دارد. اگر دوست دارید در گرم‌ترین ماه‌ها به این شهر سفر کنید، ماه‌های می، ژوئن و آوریل می‌تواند برای شما پیشنهاد خوبی باشد، حداقل دما در شب‌ها در این شهر نزدیک ۲۶.۲ درجه سانتی گراد و دمای میانگین شبانه‌روز نزدیک ۳۲ درجه سانتی‌گراد محاسبه‌شده است. این ماه‌ها از سال، برای خرید و خارج شدن از هتل بسیار مناسب است.

اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که به بارش برف و باران علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌شود که در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس از این شهر دیدن کنید. اگر وزش باد و رطوبت را ترجیح می‌دهید، بهتر است در ماه ژانویه که مرطوب‌ترین ماه سال در این شهر محسوب می‌شود، سفر کنید.

شرایط ایده آل رزرو تور اقساطی مالدیو بدون پیش پرداخت و ضامن

بهترین زمان سفر به کلمبو بر اساس فصول

اگر علاقه‌مند به فصل تابستان هستید و ترجیح می‌دهید در این فصل به این شهر سفر کنید، ماه‌های ژوئن تا آگست که از نظر شمسی از ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور است، می‌تواند بهترین زمان سفر به کلمبو و انتخاب خوبی برای سفر به‌حساب آید، اگر علاقه‌مند به سفر در فصل رنگارنگ پاییز هستید، بهتر است در ماه‌های سپتامبر تا نوامبر که شهریور تا آذر می‌شود به شهر کلمبوس سفر کنید. اگر شما جزو افراد علاقه‌مند به فصل زمستان هستید، ماه‌های دسامبر تا فوریه برای شما می‌تواند بهترین زمان سفر به کلمبو باشد.

بهترین زمان سفر به کلمبو بر اساس فصول

بهترین زمان سفر به کلمبو برای طبیعت‌گردی

از آنجایی‌که در بیشتر ماه‌های سال، این شهر آب‌وهوای گرمی دارد، بهترین زمان برای طبیعت‌گردی زمانی حساب می‌شود که هوا آفتابی با وزش بادهای ملایم باشد؛ بنابراین ماه‌های می، ژوئن و آوریل برای شما پیشنهاد فوق‌العاده خواهد بود زیرا می‌توانید با خیال راحت در فضای باز و طبیعت پیاده‌روی کنید و نگران تغییر آب‌وهوا نباشید.

بهترین زمان سفر به کلمبو بر اساس جمعیت گردشگران

اگر علاقه‌مند به شلوغی هستید و می‌خواهید زمانی که به شهر کلمبو می‌آیید، جمعیت زیادی را ببینید، ماه‌های می، ژوئن و آوریل برای شما پیشنهاد خوبی خواهد بود؛ زیرا در این ماه‌ها از سال، شاهد آب‌وهوای مطلوب برای گردشگری هستیم؛ اما اگر جزو افرادی باشید که سفر کردن در زمان‌های کم‌جمعیت را ترجیح می‌دهید، ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس به شما پیشنهاد می‌شود؛ زیرا این موقع از سال معمولا هوا سرد است و در برخی مواقع بارش برف و باران مشاهده خواهد شد.

با توجه به سلیقه‌های گوناگونی که افراد دارند، برخی از آن‌ها به دلیل گرمایی بودن، فواصل سرد را انتخاب می‌کنند و دیگر افراد که برعکس هستند، به دلیل سرمایی بودن، فواصل گرم را انتخاب می‌کنند؛ اما نکته‌ی مهم و حائز اهمیت شهر کلمبو است که شرایط را برای هر دو دسته فراهم کرده است.

با رزرو تور اقساطی قبرس از سرزمین الهه عشق و زیبایی دیدن نمایید.

بهترین زمان سفر به کلمبو بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال وساک پویا

یکی از فستیوال‌هایی که در هنگام کامل شدن ماه در ماه مارس برگزار می‌شود، برای افراد بودائی اهمیت خاصی دارد. این مراسم یک جشن سه‌تایی مخصوص بودا است؛ روزی که بودا به دنیا آمد، به رستگاری محض دست‌یافت و از دنیا رفت؛ از همین جهت این فستیوال نزد مردم بودا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهترین زمان سفر به کلمبو است.

فستیوال وساک پویا

فستیوال ماها شیوارتری

یک فستیوال هندو که سالانه برای یکی از خدایان اصلی، در ماه ژوئن برگزار می‌شود را شیوارتری می‌گویند. این مراسم خاص، با تقدیم کردن برگ‌هایی به خدای خود، از آن سپاسگزاری کرده و یک ماه کامل را بدون خوابیدن شب‌ها روزه می‌گیرند.

دیوالی

دیگر مراسم پرمخاطب که مخصوص افراد هندو است، در ماه اکتبر یا نوامبر، در این شهر برگزار می‌شود. این مراسم برای شکرگزاری از پیروزی‌های به‌دست‌آمده در برابر تاریکی‌ها انجام می‌شود که مدت‌زمان آن ۵ روز متوالی است، مهم‌ترین روز این جشن روز آخر به‌حساب می‌آید زیرا در این روز راهبان هندو لباس‌های تازه بر تن می‌کنند تا به مردم شیرینی‌های تبرک شده بدهند.

رژه فیل‌ها

یکی از بهترین زمان سفر به کلمبو روز رژه فیل ها است. همه‌ی خدمات، فروشگاه‌ها و مراکز در روز تولد بودا تعطیل هستند و در این روز شاهد مراسم‌های خاص خواهید بود؛ یکی از این مراسم را می‌توان رژه‌ی فیل‌ها در نظر گرفت. در این روز لباس‌های رنگی را بر تن فیل‌های غول‌پیکر می‌کنند و به خرطوم آن‌ها آذین می‌بندند و آن‌ها را به خیابان‌ها می‌برند و فیل‌ها به همراه موسیقی و صدای طبل، از خود حرکات موزونی را انجام می‌دهند.

طبق آداب‌ورسوم، در ماه‌های مختلف سال، در این شهر مراسم‌های گوناگونی انجام می‌شود که افراد با توجه به سلیقه دلخواه خود، می‌تواند ماه سفر خود را انتخاب کنند و با توجه به ویژگی‌های شهر، سفر خاطره‌انگیزی برای خود بسازند. این مقاله، به‌منظور بالا بردن اطلاعات شما از منطقه کلمبو آماده‌شده است تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد و شما بتوانید زمان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

رژه فیل‌ها در کلمبو

سال نو تامیل و سینهالا

مهم‌ترین مراسم‌های این شهر را می‌توان جشن سال نو دانست که در ابتدای ماه آوریل برگزار می‌شود. برای برگزاری این فستیوال تمام جزیره‌ها تعطیل می‌شوند و با بازی و تفریح خستگی مدت کاری را از تن خارج می‌کنند. در ادامه خواندن مطلب “راهنمای سفر به سریلانکا” را از دست ندهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.