راهنمای سفر به باتومی

راهنمای سفر به باتومی

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

باتومی شهری بندری در کرانه دریای سیاه است که در کشور گرجستان قرار دارد. سفر به این شهر برای شما همراه خواهد بود با دنیایی از تجربیات جدید و ازاین‌رو قصد داریم تا راهنمای سفر به باتومی، این شهر زیبا را در اختیار شما قرار دهیم.، پس‌زمینه‌ی زیبای باتومی تپه‌های پوشیده از مه است.

با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های توریستی این شهر، باتومی به پایتخت گردشگری کشور گرجستان تبدیل‌شده است. حال و هوای فوق‌العاده، امکانات بسیار زیاد و رستوران‌های جذاب، باتومی را تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان کشورهای اطراف گرجستان تبدیل کرده است.

باتومی شهری ساحلی است که جهت تفریح و رقم زدن خاطراتی فوق‌العاده با اشخاصی که آنها را دوست دارید بسیار مناسب است. باتومی از آن دسته از شهرهایی است که می‌توانید در آنجا آرامش پیداکرده، غذاهای فوق‌العاده بخورید، از دریا لذت برده و از جاذبه‌ها متفاوت آن دیدن کنید، راهنمای سفر به باتومی دانستنی های زیادی را در اختیار شما می گذارد.

باتومی در غرب گرجستان و در سواحل دریای سیاه قرارگرفته است. افراد می‌توانند علاوه بر جاذبه‌های بسیار زیاد گردشگری آن، در پارک گیاه‌شناسی آن نیز گشتی بزنید. همچنین در فصل‌هایی از سال نیز در بالای کوه‌های آن می‌توانید اسکی کنید.

برای سفر به باتومی می توانید تور اقساطی گرجستان را نیز بخرید.

بهترین زمان سفر به باتومی

باتومی به علت قرار گرفتن در حاشیه سواحل دریای سیاه، تابش آفتاب شدید و همچنین آب‌وهوای گرمسیری آن، رطوبت بالایی داشته و مرطوب‌ترین شهر گرجستان به‌حساب می‌آید. تقریبان در تمام فصول سال در این شهر شاهد بارش باران خواهیم بود ولی این بارش‌ها باعث سیل نمی‌شوند.

ماه‌های اردیبهشت و خرداد تقریباً جزء مرطوب‌ترین ماه‌های این شهر به‌حساب آمده و بارش باران در آن بسیار زیاد خواهد بود و مناسب افرادی است که دوست دار باران و هوای مرطوب هستند. در حقیقت بهترین زمان سفر به باتومی به سلیقه گردشگران بستگی دارد.

افرادی که سفر در ماه‌های گرم سال را دوست دارند می‌توانند از اواخر خرداد تا اوایل مهر به باتومی سفر کنند. در تابستان شهر باتومی هوای مطبوعی داشته و گرمای هوا آزاردهنده نخواهد بود. اما اگر سرما را دوست دارید در زمستان به باتومی سفر کنید. میانگین هوا در این فصل حدود 8 درجه سانتی‌گراد بوده و هوا نسبتاً سرد می‌باشد. به‌طور کلی آب‌وهوای باتومی به شکلی است که می‌توان در تمام سال به این شهر زیبا سفر کرد.

راهنمای سفر به باتومی
راهنمای سفر به باتومی و گرجستان

راه‌های سفر به باتومی

آسان‌ترین راه سفر به باتومی، از طریق هواپیما می‌باشد. ازآنجاکه پروازهای تهران به باتومی همیشگی نیستند، اکثر مواقع، ابتدا باید از تهران به تفلیس به رفته و سپس با قطار، اتوبوس یا ماشین به باتومی بروید. گزینه ارزان‌تر استفاده از اتوبوس‌های تهران به باتومی می‌باشد. با ماشین شخصی هم می‌توان ابتدا به ترکیه رفت و سپس به باتومی بروید.

آیا می دانید واحد پولی گرجستان چیست؟

هزینه های سفر به باتومی

واحد پول گرجستان لاری بوده ولی بهتر است در سفر همراه خود دلار داشته باشید و دلارهای خود را به لاری تبدیل کنید. پول گرجستان به‌صورت سکه‌های ۵۰، ۲۰، ۱۰، ۵، ۲ و ۱ تتری و سکه‌های ۲ و ۱ لاری و همچنین اسکناس‌های ۲۰۰ لاری که نارنجی بوده، اسکناس ۱۰۰ لاری که یشمی است، اسکناس ۵۰ لاری سبز زنگ، اسکناس ۲۰ لاری قرمزرنگ، اسکناس ۱۰ لاری سرمه‌ای رنگ، اسکناس ۵ لاری قهوه‌ای رنگ، اسکناس ۲ لاری نارنجی‌رنگ و اسکناس ۱ لاری به رنگ آبی می‌باشد.
هزینه سفر به باتومی با هواپیما تا تفلیس حدود ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان بوده و هزینه پرواز تفلیس به باتومی نیز حدود ۱۱۰ دلار می‌باشد.

هزینه اقامت نیز بسته به نوع هتل متفاوت خواهد بود. هتل‌های ۳ ستاره حدود ۶۰ تا ۵۰۰ لاری، هتل‌های ۴ ستاره حدود ۱۰۰ تا ۷۰۰ لاری و هتل‌های ۵ ستاره بین ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ لاری به ازای هر شب اقامت می‌باشد. هزینه خوردوخوراک نیز با توجه به نوع رستوران و غذا آن متفاوت است. هزینه غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت این شهر حدود ۱۰ الی ۱۷ لاری، رستوران‌های متوسط ۱۴ تا ۳۰ لاری و رستوران‌های لوکس از ۳۵ لاری به بالا می‌باشد.

هزینه حمل‌ونقل در باتومی با توجه نوع وسیله نقلیه متفاوت خواهد بود. بلیت اتوبوس ۰٫۴ لاری و مینی‌بوس ۰٫۶ لاری است. هزینه تاکسی نیز از ۲ لاری شروع‌شده و نسبت به مسیر افزایش خواهد یافت. برای افرادی با ماشین‌های شخصی یا اجاره‌ای نیز هزینه بنزین برای هر لیتر حدود ۲ لاری می‌باشد.

مطالعه راهنمای سفر به باتومی
راهنمای سفر به باتومی

شرایط دریافت ویزای گرجستان

سفر به گرجستان از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ نیاز به ویزا نداشته و افرادی که پاسپورت ایرانی دارند می‌توانند بدون ویزا برای ۴۵ روز در گرجستان اقامت داشته باشند.

آشنایی بیشتر با جاذبه های گرجستان

هزینه اقامت در باتومی

مکان‌های اقامتی بسیار زیادی در باتومی هستند و پیدا کردن مکانی برای گذراندن چند شب در این شهر کار دشواری نخواهد بود. با هزینه‌ای مناسب می‌توان یک اقامتگاه مناسب را اجاره کرد. اقامت در هاستل های مناسب و تمیز به همراه با صبحانه رایگان چیزی در حدود شبی ۷۰ لاری خواهد بود.

هزینه اقامت در هتل‌های معمولی نیز شبی ۱۰۰ لاری می‌باشد. اما اگر قصد داشته باشید تا در هتل‌های لوکس اقامت داشته باشید می‌توانید با پرداخت حدوداً شبی ۴۵۰ لاری یک اقامت خاطره‌انگیز و فوق‌العاده را تجربه کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد سعی کنید تا با خود دلار برده و در باتومی یا تفلیس آن را به لاری تبدیل کنید.

آشنایی بیشتر با راهنمای سفر به باتومی
نکاتی مهمی در راهنمای سفر به باتومی

هزینه خوردوخوراک در باتومی

هزینه هر وعده‌غذا در باتومی از تهران بیشتر خواهد بود. ولی می‌توان هزینه حدودی برخی اقلام خوراکی را بنویسیم:
سینه مرغ یک کیلویی: 11 لاری
شیر پرچرب یک لیتری: 3.5 لاری
بسته تخم‌مرغ 12 عددی: 5 لاری
بسته گوجه‌فرنگی یک کیلویی: 3.30 لاری
پنیر نیم کیلویی: 7 لاری
بسته سیب یک کیلویی: 2.5 لاری
بسته سیب‌زمینی یک کیلویی: 1.5 لاری
نان به‌اندازه 2 نفر: 1.10 لاری
نوشابه کوکاکولا دو لیتری خانواده: 2.75 لاری

هزینه های خورد و خوراک در باتومی
آشنایی باغذاهای گرجستان در راهنمای سفر به باتومی

هزینه حمل‌ونقل در باتومی

هزینه حمل‌ونقل باتومی بسته به‌وسیله نقلیه متفاوت خواهد بود ازاین‌رو قیمت بلیت اتوبوس یک سفره 2 لاری، بلیت تک‌سفره مترو شهری 50 تتری، هزینه تاکسی برای هر 30 کیلومتر 21.35 لاری می‌باشد. لازم به ذکر است که ساعت کاری مترو و اتوبوس در باتومی از 6 صبح تا 12 شب می‌باشد.

بهترین مراکز خرید باتومی

  • باتومی مال (Batumi Mall)
  • بازار آنوکی (Bazzar Anouki)
  • مرکز خرید باتومی پلازا
  • هوپا بازار (Hupa Bazaar)
  • مرکز خرید کاپارول سنتر (Flabour Concept Store Batumi)
  • فروشگاه آرت گالری
  • مرکز تجارتی مسکو
  • مرکز خرید کاپارول سنتر (Caparol Center)
  • فروشگاه آنتیک باتومی (Antiques in Batumi)
  • مرکز خرید فرودگاه بین‌المللی باتومی
  • بازارهای سنتی باتومی

راهنمای سفر به گرجستان، برای آشنایی با دانستنی های گرجستان

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.