راهنمای سفر به بانکوک

راهنمای سفر به بانکوک

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

بانکوک از سال 1782 به دستور شاه رامای اول، به ‌عنوان پایتخت تایلند انتخاب شد و اکنون پس از گذشت سال‌ های طولانی با وجود توسعه ‌های فراوان همچنان پایتخت این کشور به ‌حساب می ‌آید. نام اصلی این شهر کرونگتپ (krungthap) به معنی شهر فرشته‌ ها است اما گردشگران خارجی این شهر را با نام بانکوک می ‌شناسند.

شما در شهر بانکوک می‌توانید شاهد فرهنگ ‌های متفاوتی که ترکیبی از جلوه‌ های غربی، شرقی و نیز مدرن و باستانی است باشید، همچنین این شهر در حفظ آثار باستانی خود بسیار موفق عمل کرده و توانسته است از این طریق، جذب گردشگر نیز انجام دهد. در ادامه مطلب “راهنمای سفر به بانکوک” نکاتی ضروری برای گردشگران بانکوک جمع آوری کرده ایم.

بهترین زمان سفر به بانکوک

با توجه به این‌ که بانکوک یک شهر در منطقه‌ی گرمسیر است، در ماه‌ های نوامبر تا مارس که دما و رطوبت کمتر از زمان‌های دیگر است می ‌تواند بهترین انتخاب برای گردشگران باشد، البته در این موقع نیز امکان دارد دمای هوا به 32 درجه نیز برسد اما در حالت کلی و طبق آمار این ماه‌ ها در شهر، آب ‌و هوای بهتر و خنک ‌تری دارد.

بهترین زمان سفر به بانکوک

راه‌های سفر به بانکوک

برای رفتن به کشور تایلند و شهر بانکوک مسیر های مختلفی وجود دارد که آسان ‌ترین و راحت ‌ترین راه، از طریق راه‌ های هوایی است. در راهنمای سفر به بانکوک این نکته مهمی است که در شهر بانکوک دو فرودگاه تاسیس شده است که یکی از آن ‌ها، مختص به پروازهای داخلی و دیگری به پروازهای بین ‌المللی اختصاص داده‌ شده است.

اگر شما قصد دارید به همراه تور اقساطی بانکوک این مسافرت را انجام دهید، باید هزینه ‌ای نسبتا کمتری را پرداخت کنید؛ این مبلغ طبق آخرین آمار که برای بهار 1402 بوده است، قیمت تور بانکوک به مدت 7 شب و 8 روز، حدودا از 46 میلیون شروع می‌ شود که این قیمت به انتخاب‌ های شما بستگی دارد.

همچنین شما می‌ توانید به‌ صورت شخصی به این شهر سفر کنید که برای این سفر نیز انتخاب مسیر هوایی، عاقلانه و بهترین تصمیم است و شما باید فقط بلیط یک‌طرفه به این شهر را تهیه کنید و زمانی که به آنجا رسیدید، هزینه ‌های جانبی دیگر نیز شروع می‌ شود؛ اگر قصد دارید تا هزینه هایتان را کاهش دهید بهتر است با استفاده از تور سفر کنید.

واحد پول رایج در این کشور، بات و سانتاگ شناخته می‌ شود که سانتاگ نوعی پول خرد به‌ حساب می‌آید و هر 100 سانتاگ برابر با یک بات است. بهتر است شما در زمان سفر به این شهر، با خودتان دلار به همراه داشته باشید و در خود شهر، مقداری از پولتان را به بات تبدیل کنید.

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

ویزای توریستی تایلند، در دو نوع سینگل و 6 ماهه وجود دارد که ویزای اول برای افرادی است که اولین دفعه‌ی ورود خود به تایلند رادارند و ویزای 6 ماهه، برای افرادی که چندین بار به این کشور سفرکرده‌اند، صادر می‌شود. جهت اطلاع از هزینه‌ی ویزای بانکوک با کارشناسان ما در پیله های عصر پرواز تماس بگیرید.

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

هزینه‌ی اقامت در بانکوک

یکی از نکات ضروری در راهنمای سفر به بانکوک پرداخت هزینه اقامت است. هزینه‌ای که لازم است در برابر اقامت خودپرداخت کنید، به دلایل مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال شهری که در آن ساکن هستید یا کیفیت و نوع هتلی که انتخاب کرده‌اید. شهر بانکوک از انواع هتل برخوردار است که شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که برای اقامت در نظر گرفته‌اید، یکی را انتخاب کنید. هزینه‌ی هتل‌های 5 ستاره در این شهر به ازای هر شب، از 700 هزار تومان تا 6 میلیون، متغیر است و با توجه به خدماتی که یک هتل دارد مبلغی را دریافت می‌کند.

ارزان و گران‌ترین محل‌های اقامتی

ازآنجایی‌که بانکوک یکی از شهرهای پر گردشگر محسوب می‌شود، از هتل‌های بسیاری برخوردار است که در این قسمت نام چند مورد از هتل‌هایی که قیمت مناسبی دارند را ذکر می‌کنیم.

  • هتل سیتی پوینت
  • هتل داوین نانا
  • هتل ویرهاوس
  • چرن هاستل
  • هتل آی‌‌چک این نانا

همچنین لیستی از هتل‌های مجلل که هزینه‌ی بالایی دریافت می‌کنند را در راهنمای سفر به بانکوک برایتان آماده کرده‌ایم.

  • هتل آنانترا ریور ساید
  • هتل د سیام
  • هتل بانیان تری
  • هتل گرند حیات اراوان
  • هتل آنانتارا سیام

رزرو تور قسطی پاتایا با شرایط کاملا ویژه و کمترین کارمزد

هزینه‌ی خورد و خوراک در بانکوک و بهترین رستوران‌های این شهر

در راهنمای سفر به بانکوک توجه به این نکته ضروری است که هزینه‌ی خورد و خوراک در این کشور نسبت به دیگر مقصدهای گردشگری، کمتر است؛ برای مثال شما می‌توانید یک وعده‌ی غذایی را از یک رستوران معمولی و خوب با پرداخت 90 تا 150 بات، تهیه کنید، همچنین می‌توانید لوازم اولیه برای پخت‌وپز را تهیه کنید و خودتان آن را آماده کنید. شهر بانکوک از رستوران‌های متعددی برخوردار است که در اینجا نام برخی از آن‌ها که از کیفیت خوبی برخوردار هستند، ذکرشده است.

  • رستوران کشتی چائو پرایا دینر
  • رستوران بازیل
  • رستوران سیلک رود
  • رستوران بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک

کاخ پادشاهی بانکوک

کاخ بانکوک یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود که تاریخ و فرهنگ این کشور را به‌خوبی، به نمایش می‌گذارد. این کاخ پس از شروع سلطنت رامای اول و به دستور وی، به‌عنوان محل زندگی و کار ساخته شد. این منطقه مساحتی 218 هزار مترمربعی دارد که با چهار دیوار به طول 1900 متر احاطه‌شده است.

کاخ پادشاهی بانکوک

معبد آرون Wat Arun

نام این معبد از خدای هندوی ها ″Aruna″ گرفته‌شده است. این معبد ازآنجایی‌که اولین ساختمانی است که نور سپیده‌دم از آن مشخص است، به معبد سپیده‌دم نیز مشهور است. کنار این معبد رودخانه Chao Phraya نیز جاری است. در این معبد از بودای زمردین که از لائوس پس گرفته‌شده است نیز نگهداری می‌شود و یکی از دلایل احترام ویژه‌ای که برای این معبد قائل می‌شوند همین موضوع است.

بازار چینی‌ها

این بازار یکی از منطقه‌های پربازدید بانکوک است. اگر شما اهل خرید هستید، در راهنمای سفر به بانکوک باید بگویم که این مکان بهترین انتخاب برای شما می‌تواند باشد چراکه در دل این بازار، هر نوع کالایی پیدا می‌شود و شما می‌توانید انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها و دست‌فروشان را در این محل ببینید. همچنین معبد بودای طلایی که یکی از جذاب‌ترین معابد بانکوک است، در این محله قرارگرفته است.

بازار شناور بانکوک

در راهنمای سفر به بانکوک باید بدانید که قایق‌های بلند و طویلی بر روی کانال‌های آبی شهر بانکوک قرارگرفته است که بر روی آن‌ها صنایع‌دستی شهر، میوه، سبزیجات و غذاهای محلی برای فروش قرارگرفته شده است. این کانال آب در سال ۱۸۶۸ به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت رفت‌وآمد ساخته شد و امروزه از آن به‌عنوان محلی برای برپایی بازار استفاده می‌شود.

بازار آخر هفته چاتوچاک

در مطلب “راهنمای سفر به بانکوک” باید بدانید که چاتوچاک یکی از وسیع‌ترین و شکیل‌ترین بازارهای بانکوک به‌حساب می‌آید که تنوع مغازه‌هایش شمارا تحت تاثیر قرار می‌دهد. جمعیتی که هرروزه در این بازار به گردش و خرید مشغول‌اند شمارا حیرت‌زده می‌کند.

رزرو تور اقساطی تایلند با بهترین قیمت و با هتل های متنوع بدون نیاز به ضامن 

هزینه‌های حمل‌ و نقل در بانکوک

در راهنمای سفر به بانکوک باید بدانید که 80 درصد مردم این شهر، از وسایل حمل‌ونقلی چون اتوبوس، تاکسی، موتور و دوچرخه استفاده می‌کنند؛ همچنین امروزه از سیستم‌های بی تی اس و ام‌ آر تی در این شهر استفاده می‌شود که در شلوغی شهر، وسیله‌ای مناسب برای رفت‌وآمد است و همچنین هزینه‌های نسبت کمی را برای مردم و گردشگران رقم خواهد زد.

بهترین مراکز خرید بانکوک

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات مردم بانکوک و گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، خرید کردن است؛ در این شهر مراکز خرید گوناگونی وجود دارد که در این قسمت بهترین آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

بازار Asiatique یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید بانکوک به‌حساب می‌آید که ترکیبی از دو مرکز خرید است که اولی بازار شبانه و دومی به‌عنوان مرکز خرید شناخته می‌شود. در این مرکز بیش از 1500 بوتیک و 40 رستوران واقع‌شده است. این مرکز خرید از ساعت 17 فعالیت خود را شروع می‌کند و در زمان شب نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

بهترین مراکز خرید بانکوک

در مطلب “راهنمای سفر به بانکوک” باید بدانید که مرکز خرید Siam یکی از مراکز خرید است که در میدان این شهر واقع‌شده است و یکی از گران‌ترین مناطق به‌حساب می‌آید و اصطلاحا به آن شهر فرشتگان می‌گویند. در این مکان شما می‌توانید لوازم، لباس و تی‌شرت‌های ورزشی خریداری کنید.

مرکز خرید ام بی کی (MBK) به جهت داشتن تنوع بالای محصولات و ارزان بودن آن‌ها، نزد مردم و گردشگران محبوبیت دارد که شامل 7 طبقه و 2000 مغازه است و شما می‌توانید انواعی مختلف از پوشاک یا لوازم مربوط به کامپیوتر، گوشی و مواردی دیگر را در آن مشاهده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.