کوله گردی یا بک پکینگ

از کوله گردی چه می دانید؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

تا به حال اصطلاح کوله گردی یا بک پکینگ را شنیده اید یا با تعریف این مفهوم آشنایی دارید؟ شاید بارها به این فکر کرده باشید که می توانید کوله تان را برداشته و بدون مقدمات معمول سفر دل به جاده بزنید، بدون اینکه بدانید این آرزوی شما در واقعی شیوه ای از سفر کردن است که در دنیا نیز طرفداران بسیاری دارد.

اگر نمی دانید کوله گردی چیست و کنجکاوید در این خصوص بیشتر بدانید، با پیله های عصر پرواز همراه شوید تا شما را با این شیوه رو به گسترش سفر کردن که هم در کاهش هزینه ها بسیار موثر است و هم سفری ساده تر و راحت تر را پیش روی شما قرار می دهد، بیشتر اشنا کنیم.

کوله گردی یا بک پکینگ
کوله گردی یا بک پکینگ

کوله گردی یا بک پکینگ چیست؟

کوله گردی شیوه ای متفاوت و هیجان انگیز برای سفر کردن است. شیوه ای ماجراجویانه و جذاب که به ویژه در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است. در این نوع از سفر، تمام وسایل مورد نیازتان را در یک کوله پشتی جمع کرده و آماده برای کسب تجربیات جدید، راهی سفر می شوید.

این نوع از سفر کردن به ویژه در میان جوانان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. کوله گردی واژه ای است که مقدار زیادی هیجان و ماجراجویی را در خود جای داده است.

کوله گردی به معنای سفری آسان و ارزان هم هست، در این سبک از سفر رفتن خبری از هتل های لوکس و مجلل نیست و کسانی که به این شیوه سفر می کنند، خود را برای سختی های شیرین مسیر آماده می کنند. کوله گردی یعنی انتخاب خوابگاه های ارزان، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دیگر راه هایی که سفری ارزان و ساده را پیش روی شما قرار خواهند داد. پس اگر روزی تمام وسایل تان را در یک کوله پشتی جمع کرده و دل به جاده زدید، به شما کوله گرد می گویند.

با تور اقساطی آسیا به سفر دلخواه خود رفته و 10 ماه بعد آن را تسویه کنید.

مزایای کوله گردی

با کوله گردی یا بک پکینپ شما مهارت هایی را یاد می گیرید که تا به حال در زندگیتان حتی به آنها توجه هم نمی کردید. افزایش اعتماد به نفس از مهمترین مزایای این نوع از سفر کردن است. باور بیشتری به توانایی ها و شایستگی ها از دیگر مزایای کوله گردی است. با این نوع از سفر کردن شما یاد می گیرید با مشکلات رو به رو شده و خودتان آنها را مدیریت کنید.

راه حل های خلاقانه بیابید و از حل یک مشکل به تنهایی لذت ببرید. شما با رفتن به سفرهای بک پکینک صبورتر خواهید شد و آمادگی بیشتری برای مقابله با اتفاقات غیرقابل پیش بینی پیدا می کنید. همچنین یکی از جذاب ترین بخش های سفرهای کوله گردی، آشنایی با افراد مختلف و افزایش ارتباطات میان فردی است. در سفرتان قرار است با آدم های غریبه زیادی برخورد کرده و از آنها چیزهای مختلفی یاد بگیرید.

پس مطمئن باشید کوله گردی تنها انتخاب سبکی متفاوت از سفر کردن نیست، این شیوه از سفر قرار است نگاه شما را به زندگی عوض کرده، تجربیات تازه بسیاری را در اختیارتان قرار داده و تحولات بسیاری را در زندگیتان ایجاد کند.

مزایای کوله گردی
بررسی مزایای کوله گردی

تجهیزات لازم برای سفرهای کوله گردی

اولین و مهمترین اصل برای این نوع از سفر، انتخاب کوله پشتی مناسب و خوب است. شما قرار است زندگیتان را در این کوله قرار داده و با تکیه بر آن راهی سفری شاید طولانی مدت شوید. پس باید در انتخاب کوله پشتی مناسب بسیار زیاد دقت کرد. این کوله پشتی در مدتی که در حال سفر هستید دیگر خانه شما خواهد بود.

کوله پشتی ها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به کوله پشتی های کوهنوردی، پیاده روی، مسافرتی، کوله دوچرخه سواری و … اشاره کرد. پس با توجعه به مسیری که قرار است طی کنید باید به نوع کوله پشتی تان دقت کنید. همچنین باید با توجه به نوع سفری که به آن می روید، حجم و میزان ظرفیت کوله ای که انتخاب می کنید را هم در نظر داشته باشید.

رزرو تور اقساطی بدون پیش پرداخت و با کمترین کارمزد

لیتر، واحد اندازه گیری ظرفیت کوله شماست و برحسب سفری که به آن می روید می توانید از کوله پشتی های 30 تا بیش از 70 لیتری استفاده کنید. سعی کنید کوله ای را انتخاب کنید که بتوان آن را قفل کرد، اینگونه با خیال راحت تری به سفر خود ادامه می دهید. گفتیم کوله پشتی که برای سفر انتخاب می کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و احتمالا در ابتدای کار هزینه زیادی را هم برای خرید این کوله صرف خواهید کرد، پس تا جایی که می توانید از کوله پشتی تان مراقبت کنید.

کفش مناسب، کیسه خواب، چادر، لوازم بهداشتی، لباس مناسب، فیلتر آب، قطب نما، اجاق سفری، کیسه های پلاستیکی، لوازم پزشکی، جعبه کمک های اولیه، چاقو سفری، شارژر مناسب و … از دیگر لوازمی هستند که در سفرهای کوله گردی وجود آنها ضروری است و باید در انتخاب نوع باکیفیت آنها بسیار دقت کرد تا سفری با کیفیت تر و لذت بخش تر را تجربه کنید. البته در صورت فراموش کردن یا از دست دادن هر یک از این وسایل هم نگران نشوید. شما یک ماجراجو هستید که خود را برای رویارویی با اتفاقات غیر قابل پیش بینی آماده کرده اید، این مشکل را هم حل خواهید کرد.

تجهیزات لازم برای سفرهای کوله گردی
تجهیزات لازم برای سفرهای کوله گردی

سخن پایانی 

قبل از اینکه عازم یک سفر کوله گردی شوید، خوب فکر کنید و برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. هزینه های سفر را برآورد کرده و بودجه ای را که برای سفر در اختیار دارید در نظر بگیرید. مقصد سفرتان را براساس بودجه ای که برای سفرتان کنار گذاشته اید، انتخاب کنید.

لیستی از وسایل مورد نیازتان را تهیه کرده و چک کنید که همه آنها را اماده کرده باشید. مراقبت های پزشکی اولیه را انجام دهید تا با خیال آسوده تری سفر کنید. آب و هوا را هم در برنامه ریزی برای سفر در نظر بگیریدو با توجه به فصلی که در آن سفر می کنید، وسایل و تجهیزات لازم را همراه داشته باشید. توان بدنی خودتان را در نظر گرفته و از همه مهمتر از محیط زیست مراقبت کنید.

در پایان این مقاله جذاب پیله های عصر پرواز، این نکته را هم در نظر بگیرید که هر چقدر هم برنامه ریزی مناسبی داشته باشید، کوله گردی یعنی رو به رو شدن با اتفاقات تازه و جذاب، پس خودتان را برای کلی ماجراجویی و اتفاقات غیر قابل پیش بینی که در برنامه ریزی تان انتظارش را نداشته اید، آماده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.