سوغات آذربایجان

سوغات آذربایجان

۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

سوالِ سوغات آذربایجان چیست را حتما باید از یک آذربایجانی اصیل پرسید! چون طبیعتاً فقط اصیل ها میتوانند به درستی تشخیص دهند که ارمغان شهر یا کشورشان چیست و چه پیشینه تاریخی و قدمتِ ارزشمندی پشت آن نهفته است.
آذربایجان کشوری با پایتختی باکو که بیش از 200 سال پیش در زمره ممالک ایران قرار میگرفت. همین قرابت فرهنگی و تاریخیِ ریشه دار مابین ایران و آذربایجان، باعث شده است که شما تفاوت زیادی در سوغات و صنایع دستیشان با صنایع دستی ایرانی احساس نکنید.
با وجود آن که میدانیم این دو کشور اشتراکات زیادی دارند، بازهم در نهایت به این پرسش میرسیم که، سوغات آذربایجان چیست ؟ !

آرمودو

آرمودو یکی از بهترین سوغات آذربایجان است. فنجان های کمر باریک رنگی و کوچک که به فنجان ملی آذربایجان مشهور است آرمودو نام دارد. انواع کریستالی آرمادو ارزان‌ تر است اما برای خریدِ آرمادوی نقره ای، باید پول بیشتری هزینه کنید! معمولا افراد در سفر به آذربایجان چندین دست از این فنجان های کمر باریک جذاب خریداری می نمایند.

سوغات آذربایجان

رومیزی با طرح بته جقه

بته جقه از طرح های محبوب و کهن آذربایجان است و رومیزی با طرح بته جقه از بهترین سوغات آذربایجان می باشد. شما در آذربایجان به هر طرف نگاه کنید طرحِ بته جقه را می بینید! اصالت این طرح که گویی گلوله ای از آتش را به تصویر میکشد از نام کشور آذربایجان که به معنای سرزمین آتش است می آید. این رومیزی ها علاوه بر جذابیت، قابلیت شست و شو نیز دارند و بسیار کاربردی هستند.

مرباها و شیرینی جات

گویا بی ادبی محسوب میشود که یک آذربایجانی چای را برای مهمانش با مربا سرو نکند. انواع و اقسام مربا های به و آناناس و هویج در این کشور رایج است. اما هیچ کدام از این ها نمی توانند جایِ مربایِ گیلاس سفید را در دل آذربایجانی ها پر کند. باقلوای آذری، شکر پاره و بادام بورا نیز از شیرینی های محبوب در آذربایجان است.

با تور اقساطی آذربایجان الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

فرش

از هر طرف نگاه کنید میبیند که آذربایجانی ها وجه اشتراک زیادی با ما ایرانی ها دارند. همانطور که، ما ایرانی ها سوغات اول کشورمان را فرش می دانیم اگر از یک آذربایجانی بپرسید سوغات آذربایجان چیست، بدون وقفه میگوید: فرش ! موزه فرش باکو، از مسحورکننده ترین موزه های جهان است که با ورود به آن به راحتی میتوانید قدرت اعجازِ تنوع، رنگارنگی، چیره دستی، خلاقیت و عشق نامیرا را در رَج به رَج فرش ها و قالی های دست بافتش احساس کنید.

معروف ترین سوغات آذربایجان

ظرف مسی

باکو به عتیقه فروشی هایش مشهور است. شما می‌توانید در این فروشگاه ها انواع مختلف ظروف مسی را با قیمت مناسب تهیه کنید از جمله کوزه، گلدان، قابلمه و حتی سماور مسی که پس از جنگ ایران و روسیه حتی در موزه ها هم پیدا نمیشود. این ظروف، شاهکاری به جا مانده از اعصار کهن و تاریخ پر روایت این کشور هستند. اگر علاقه مند به آنتیک می باشید، تعداد بی‌شماری از آنها را در آذربایجان خواهید یافت.

نقاشی نفتی

اگر از جمله آدم های خاص با سلیقه متمایز برای خریداری سوغات هستید، این اثر هنری را به شما پیشنهاد می دهیم. نقاشی‌ هایی که حاصل زحمت هنرمندان خلاقِ آذربایجانی است. اعجاز شاعرانه ای از ترکیب نفت خام و مناظر طبیعی آذربایجان را میتوانید در این تابلو ها مشاهده کنید.

رزرو تور اقساطی باکو تنها با یک چک صیادی در پیله های عصر پرواز!

تخته نرد

از آن دسته سوغاتی های مورد پسند پدران که معمولا افراد برای آقایان فامیلشان می آورند ! تا علاوه بر سرگرم کردن آن ها وجهه ای از هنر معرق و طراحی روی چوب هنرمندان آذربایجان را به آن ها هدیه دهند.

بهترین سوغات آذربایجان

مَگنِت

اگر هم میخواهید دلِ بچه های فامیل را شاد کرده و هم از طرفی نمیخواهید هزینه زیادی برای این شادی بپردازید، به شما مگنت ها و یا آهن رباهای تزئینی را پیشنهاد میدهیم.

جواهرات

یکی دیگر از معروف ترین سوغات آذربایجان چواهرات می باشد. گاهی دلمان میخواهد برای یک شخص خاص چیزی ارزشمند و ماندگار به عنوان سوغات بیاوریم! یکی دیگر از توانمندی های هنرمندان آذربایجانی، ظرافت در طراحی جواهرات است. انواع زیورآلات طلایی و نقره ای که با دقت تمام ساخته شده اند. با خرید یکی از این محصولات میتوانید هدیه ای زیبا و دلربا برای سوغات تهیه کنید.

قبل از سفر با واحد پول آذربایجان آشنا شوید !

کلاغایی

نامِ روسری محبوب و جذاب زنان آذربایجان است که همه خانم را مجذوب خود می کند نقوش اعجاب آورِ برگ‌ها و گل‌های این روسری با الگوهای هندسی پیچیده هم خوانی دارند. ترکیب متشکل از اِلمان‌های گیاهی و هندسی دارای ویژگی‌های نمادین و اسرارآمیز این روسری ها موجب می شود که بتوانید آنها را با هر نوع لباسی ترکیب کنید. پوشیدن این روسری ها به صورت روزانه یا در موارد خاص در آذربایجان مرسوم است.

سوغات آذربایجان

در این مقاله به بررسی معروف ترین و بهترین سوغات آذربایجان پرداختیم تا در سفر خود با تور اقساطی آذربایجان برای عزیزان خود خریداری کنید. جهت اطلاع از شرایط تور و رزرو آن با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.