فستیوال های ارمنستان

فستیوال های معروف ارمنستان

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

کشور ارمنستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری است که در نزدیکی ایران می توان یافت. این کشور با داشتن تاریخ پر فراز و نشیب و جاذبه های گردشگری فراوان در همسایگی ایران واقع شده است. آب و هوای خوب ارمنستان باعث شده تا در هر فصلی این کشور یک مقصد عالی برای گشت و گذار و گردش با تور اقساطی ارمنستان باشد. اما عامل دیگری که موجب می شود سفر به ارمنستان تا این حد جالب باشد، فستیوال های ارمنستان است که برای توریست ها جز محبوب ترین جاذبه ها به شمار می رود.

مهم ترین فستیوال های ارمنستان در فصول مختلف سال برگزار می شوند. این فستیوال ها موقعیتی عالی برای این هستند که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان آشنا شوید. هم چنین حضور در این فستیوال ها امکان تفریح و شادی و استفاده از شیرینی ها و غذاهای مختلف ارمنی را برای شما فراهم می کند. به طور کلی مهم ترین فستیوال های ارمنستان، جزیی از سفر به این کشور هستند که هر توریست و گردشگری باید آن ها را امتحان کند.

در این مطلب به معرفی برترین فستیوال های ارمنستان پرداخته ایم و آن ها را از جنبه های مختلف بررسی کرده ایم. اگر شما هم جز مسافرانی هستید که قصد سفر به ارمنستان را دارند یا در تور قسطی ارمنستان ثبت نام کرده اید، این مطلب برای شماست. پیش از سفر خود حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

فستیوال های ارمنستان

فستیوال دلمه ارمنستان

یکی از مهم ترین فستیوال های ارمنستان، فستیوال دلمه است که از شهرت بسیاری زیادی برخوردار است. فستیوال دلمه یک فرصت عالی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ مردم ارمنستان است؛ هم چنین در این فستیوال شاد و هیجان انگیز و جذاب می توان غذاها و خوراکی های خوب بسیاری را پیدا کرد.

این فستیوال از سال 2011 میلادی به صورت جدی هرساله برگزار می شود؛ هدف فستیوال دلمه ارمنستان آشنایی بیشتر با فرهنگ و غذاهای سنتی و بومی این کشور است. جالب است بدانید که در ارمنستان غذاها اهمیت زیادی دارند؛ انواع غذاهای اروپایی و آسیایی و ترکیب سلیقه های مردمان این دو منطقه در فرهنگ غذایی ارمنستان دیده می شوند. این تنوع بالا و توجه زیاد به غذا باعث شده تا غذاهای سنتی ارمنستان به عنوان سرمایه ملی این کشور محسوب شوند.

اگر دوست داری بری سفر همین الان تور اقساطی ایروان را بخر و 10 ماه بعد پرداخت کن!

در میان غذاهای ارمنستانی دلمه یا دولما اهمیت بسیار زیادی دارد. این غذا که جایگاه بالایی در ارمنستان پیدا کرده است، در بین بسیاری از کشورهای خاورمیانه و منطقه اورآسیا رواج دارد که در هر یک از این کشورها مطابق با سلیقه مردم پخته می شود. در ارمنستان برای درست کردن دلمه از گوشت خرد شده استفاده می کنند. به این صورت که گوشت خرد شده گوسفند یا گاو در برگ های انگور پیچیده می شوند. این در بین تمام 20 نوع دلمه ای که توسط مردم ارمنستان در بخش های مختلف این کشور پخته می شوند مشترک است.

این مورد از فستیوال های ارمنستان هر سال و در 20م ماه می برگزار می شود. در این فستیوال می توان انواع و اقسام دلمه های ارمنستانی را پیدا کرد. البته این فستیوال تنها به دلمه ها محدود نمی شود و مراسم های رقص، موسیقی و فروش صنایع دستی محلی ارمنستان هم در آن برگزار می شوند. لازم به ذکر است مرکز برگزاری این فستیوال روستای Hnaberd ارمنستان است.

فستیوال دلمه ارمنستان

فستیوال شاه توت

فستیوال شاه توت هر ساله در هفتم ماه جولای برگزار می گردد. فستیوال شاه توت ارمنستان از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم این کشور اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل جز مهم ترین فستیوال های ارمنستان برشمرده می شود. این فستیوال در اصل در پارک منطقه ای گوریس در ارمنستان برگزار می شود.

در بخش های جنوبی کشور ارمنستان انواع خاصی از گیاه شاه توت رشد می کنند. این شاه توت ها در آشپزی و پختن شرینی جات و مرباها کاربرد بسیار گسترده و فراوانی دارند. به همین دلیل به یکی از محبوب ترین فستیوال های ارمنستان و مهم ترین محصولات در ارمنستان تبدیل شده اند. مردم در فستیوال شاه توت ارمنستان محصولات مختلفی که با شاه توت درست کرده اند مانند انواع شیرینی، انواع مرباها و برخی غذاهای محلی ارمنستان را به فروش می رسانند. در کنار این، برنامه های موسیقی سنتی و رقص محلی ارمنی هم قابل مشاهده است.

در راهنمای سفر به ارمنستان، همه آنچه که باید درباره سفر به این کشور بدانید را بخوانید.

فستیوال رنگ

اگر عاشق هیجان و شور در فستیوال های ارمنستان هستید، این فستیوال را از دست ندهید. فستیوال رنگ ایروان یکی از مهم ترین فستیوال های ارمنستان و جز محبوب ترین مراسم هایی است که در این کشور برگزار می شود. این فستیوال هم برای مردم بومی ارمنستان و هم برای توریست هایی که به این کشور سفر می کنند جذابیت بسیار زیادی دارد.

فستیوال رنگ ارمنستان هم در نیمه ماه جولای برگزار می شود. مراسم از صبح آغاز می شود؛ هنگامی که جمعیت مردم حاضر برای شرکت در مراسم شروع به دویدن مسافتی 5 کیلومتری می کنند. در طول دویدن این مسیر افراد بر روی یکدیگر رنگ می پاشند. این مراسم پرهیجان موجب نشاط و سرزندگی در شما می شود؛ در صورتی که بتوانید جز 3 نفر اولی باشید که مسیر را طی می کنند، جایزه ای به شما اهدا خواهد شد. اگر قصد سفر به ایروان را دارید حتما حضور در این فستیوال را در برنامه ریزی خود لحاظ کنید.

فستیوال رنگ

جشن عید پاک

کشور ارمنستان یکی از مهم ترین کشورها از نظر آیین مسیحیت است؛ بیشتر مردم این کشور به دین مسیح باور دارند و در سراسر نقاط ارمنستان می توانید کلیساهای باشکوه را مشاهده کنید. یکی از مهم ترین فستیوال های ارمنستان، مراسم مذهبی عید پاک است.

بر اساس باور مسیحیان ارمنستان، روز عید پاک روزی است که مسیح بعد از به صلیب کشیده شدن دوباره زنده می شود؛ در واقع روز عید پاک روز «معاد مسیح» بوده و از این نظر اهمیت و تقدس بسیار زیادی برای ارمنی ها دارد. از جمله آدابی که در این مراسم انجام می شود می توان به رنگ کردن و تزیین تخم مرغ و شکلات های خرگوشی شکل اشاره کرد. مراسم عید پاک در ارمنستان در فصل بهار و بعد از اولین ماه کامل برگزار می گردد. معمولا این زمان در هفته اول آوریل و یا هفته آخر ماه مارس است.

جشن عید پاک

این جشن باشکوه و مذهبی فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و سنت مردم ارمنستان و اعتقادات مذهبی آنان است. نورپردازی های زیاب و شکلات های خوشمزه در قالب های جالب جز ویژگی های برجسته در این جشن هستند که می توانند برای شما قابل توجه باشند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.