تفریحات آنتالیا

مهیج ترین تفریحات آنتالیا

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که به دلیل موقعیت ساحلی خود و مجاورت با دریای مدیترانه از جذابیت زیادی برخوردار است. این شهر ساحلی برای مسافرانی که با تور اقساطی ترکیه به آن سفر می کنند محبوبیت زیادی دارد. مدیران و مسئولان ترکیه نیز با توجه به این موضوع و با هوشمندی، این شهر را توسعه داده و بر امکانات تفریحی، تجاری و اقامتی آن افزوده اند. یکی از جاذبه های اصلی در آنتالیا که موجب شده بازدید از این شهر ساحلی بیشتر شود، وجود مهیج ترین تفریحات آنتالیا است.

معرفی شهر ساحلی آنتالیا

معرفی شهر ساحلی آنتالیا

همان طور که گفته شد، آنتالیا یک شهر ساحلی است و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. به همین دلیل سواحل زیبا و آرامش بخش آنتالیا مهم ترین ابزار تفریحی در این شهر به حساب می آیند. آب و هوای ملایم و مرطوب این سواحل، همراه با تابش نور زیبای آفتاب و ماسه های سفید رنگ برای هر بازدیدکننده ای که به این ساحل ها سر می زند جذاب هستند. مهیج ترین تفریحات آنتالیا بیشتر شامل تفریحات آبی و دریایی می شوند؛ اما امکانات تفریحی آنتالیا محدود به آب و دریا نیست.

در این مطلب قصد داریم به معرفی وبررسی مهیج ترین تفریحات آنتالیا بپردازیم. این لیست هم شامل تفریحات آبی و مناطق مناسب و محبوب ساحلی می شود و هم سایر تفریحات هیجان انگیز در آنتالیا. به طور کلی آنتالیا برای داشتن تفریحات متنوع یک مقصد عالی است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

رزرو تور قسطی آنتالیا با قیمت های ارزان و شرایط اقساط متنوع در پیله های عصر پرواز

برترین مناطق ساحلی در آنتالیا

اولین و برجسته ترین تفریحات آنتالیا، لذت بردن از حضور در مناطق ساحلی این شهر است. در ساحل های آنتالیا آب و هوا معتدل است و آفتاب ملایمی می تابد. از جمله بهترین سواحل آنتالیا می توان موارد زیرا را نام برد: ساحل های لارا، آدالار، کلئوپاترا، فینیکه و آدراسان.

برترین مناطق ساحلی در آنتالیا

پارک های جنگلی آنتالیا

در آنتالیا پارک های جنگلی وسیع و زیبایی وجود دارند که برای گردش بسیار مناسب هستند. با حضور در این پارک ها می توانید هم از مشاهده مناظر زیبای طبیعت و گونه های مختلف گیاهی لذت ببرید هم حال و هوای تازه تری پیدا کنید. بهترین پارک های جنگلی در آنتالیا عبارتند از پارک ملی گوللوک داغی، پارک کوپرولوکانیون، کوه المپوس بیگ و منطقه حفاظت شده دیبک.

با خرید تور اقساطی آلانیا از داشتن سفری هیجان انگیز لذت ببرید.

سافاری با جیپ

یکی از مهیج ترین تفریحات آنتالیا، سافاری با جیپ در کوهستان های اطراف این شهر است. بهترین جا برای این تفریح کوه های ثور هستند که مناظر زیبا و تماشایی بسیاری دارند. بسیاری از تورهای مسافرتی ترکیه و آنتالیا این برنامه جذاب را برای گردشگران فراهم می کنند. این سفر کوتاه می تواند یک روز کامل شما را به خود اختصاص دهد. در طی این گردش هیجان انگیز و لذت بخش شما مناطق مختلف کوه های ثور، غارهای زیبای آن منطقه و هم چنین پارک ملی انتالیا را می توانید مشاهده کنید.

سافاری با جیپ

غواصی در دریا

یکی از تفریحات ویژه در همه شهرهای ساحلی، غواصی است. در آنتالیا نیز چنین موضوعی صدق می کند. غواصی در آب های زیبای دریای مدیترانه جز محبوب ترین و مهیج ترین تفریحات آنتالیا شناخته می شوند. در آنتالیا حدود 25 منطقه مخصوص غواصی وجود دارد. یکی از مهم ترین مناطق برای غواصی در نزدیکی آدراسان است که دنیای شگفت انگیز زیر آب در آن بخش منظره ای خاص و خاطره انگیز دارد. غواصی در این مناطق می تواند به یک خاطره فراموش نشدنی برای شما تبدیل شود.

جالب است بدانید زمان زیادی نیست که غواصی در آنتالیا تا این حد گسترش پیدا کرده است. با توجه به استقبال زیاد توریست ها، مسئولان این منطقه سرمایه گذاری زیادی روی بخش غوای کرده و امکانات تفریحی این بخش به سرعت در حال پیشرفت هستند.

در راهنمای سفر به آنتالیا، نکات ضروری سفر به این شهر را بخوانید.

گلف بازی در آنتالیا

یکی از ورزش های محبوب و لوکس جهان، گلف بازی است. گلف در ترکیه هم محبوبیت زیادی دارد و به لطف وجود منابع طبیعی مناسب برای گسترش این ورزش، ترکیه توجه زیادی به آن دارد. زمین های گلف متعددی در ترکیه و مخصوصا آنتالیا تعبیه شده اند. گفته می شود درآمد سالیانه ترکیه از این زمین های گلف حدود 500 میلیون یورو است.
بهترین منطقه برای گلف بازی از تفریحات آنتالیا، منطقه بلک است. این منطقه در شرق آنتالیا واقع شده است و فاصله آن تا خود شهر حدود 30 کیلومتر است. از نقاط قوت منطقه بلک می توان به وجود زمین های گلف بسیار وسیع، امکانات پیشرفته و هم چنین طبیعت دیدنی و تماشایی آن اشاره کرد.

گلف بازی در آنتالیا

پارک های آبی در آنتالیا

یکی دیگر از مهیج ترین تفریحات آنتالیا، استفاده از پارک های آبی این شهر است. پارک های آبی آنتالیا برای توریست ها محبوبیت زیادی دارند و همیشه با استقبال خوبی از آن ها روبرو شده اند. اکثر این پارک های آبی سرباز هستند و با داشتن چشم انداز زیبا نسبت به شهر آنتالیا و طبیعت سرسبز اطراف آن می توانند یک انتخاب عالی برای گذران وقت باشند.

معروف ترین و محبوب ترین پارک های آبی در آنتالیا عبارتند از پارک آبی تروی، پارک آبی آکوالند و پارک آبی دیدمان. در بین این سه مورد، پارک آبی تروی شهرتی جهانی دارد. این پارک آبی به عنوان بزرگترین پارک آبی پیرامون مدیترانه شناخته می شود.

چتربازی در آنتالیا

چتربازی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آنتالیا است که بشر تا به حال انجام داده است. یکی از مزایای وجود کوه های بلند و زیبا در کنار آنتالیا این است که امکان چتربازی نیز در این شهر فراهم شده است. چتربازی در آنتالیا یک تفریح فوق العاده جذاب است که به خوبی توانسته جای خود را در میان توریست ها و گردشگرانی که به این شهر می آیند پیدا کند.
در کمپ های مخصوص چتربازی در آنتالیا مربیان حرفه ای و تجهیزاتی با نهایت ایمنی وجود دارند. حتی اگر تخصصی در چتربازی ندارید ابتدا توسط مربیان آموزش می بینید و سپس می توانید در کمال ایمنی از بودن در مرتفع ترین نقاط آنتالیا و چتربازی در آن جا لذت ببرید.

چتربازی در آنتالیا

پاراسل از تفریحات آنتالیا

این مورد حقیقتا یکی از مهیج ترین تفریحات آنتالیا است. شیوه انجام آن به این صورت است که یک یا دو نفر با استفاده از چترهای بسیار بزرگ، به قایق متصل می شوند. با حرکت قایق در دریا چتر به هوا می رود و افراد متصل به چتر بین دریا و هوا معلق می مانند. پاراسل یکی از محبوب ترین تفریحات آنتالیاست و هر روز بر طرفداران آن افزوده می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.